Valberedningens reviderade förslag till styrelse i Inwido AB

Enligt pressmeddelande som offentliggjordes den 1 mars 2018 föreslog valberedningen omval av samtliga styrelseledamöter i Inwido. Efter att valberedningens förslag offentliggjordes har emellertid Sisse Fjelsted Rasmussen avböjt omval då hon tillträder som Finansdirektör för Stark Group i Danmark.

Valberedningen föreslår härmed ett reviderat förslag till styrelse mot tidigare offentliggjorda förslag, som publicerades i pressmeddelande den 1 mars 2018. Omval av Georg Brunstam (styrelsens ordförande), Benny Ernstson, Astrid Simonsen Joos och Anders Wassberg samt nyval av Henriette Schütze.

Henriette Schütze är född 1968. Hon är CFO på Nordic Tankers samt har erfarenhet från liknande roll på både Georg Jensen och Cimber Sterling. Hon sitter idag i styrelserna för de danska PKA Pension, Det Konglige Teater och norska BKR Carriers & BKR Tankers samt för H+H International där hon också är ordförande i revisionsutskottet.

Inwido är Europas största leverantör av fönster och en av de ledande dörrleverantörerna. Företaget har verksamhet i Danmark, Finland, Norge, Sverige, Estland, Irland, Litauen, Polen, Rumänien, Storbritannien och Österrike samt exporterar till ett stort antal länder. Koncernen marknadsför ett 20-tal starka, lokala varumärken som bland annat Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Hemmafönster, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat och Sokolka. Inwido har cirka 4 400 anställda och omsatte under 2017 cirka 6,4 miljarder kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.inwido.com