Darja Isaksson tar plats i IQs styrelse

Darja Isaksson, strateg med fokus på digitala möjligheter, är ny ledamot i IQs styrelse. - Det känns mycket värdefullt och väldigt glädjande att vi får ta del av Darjas kompetenser och erfarenheter i den kommande utvecklingen av IQ, säger Mikael Wallteg, styrelseordförande för IQ.

Darja Isaksson är grundare och tidigare VD för byråerna inUse och Ziggy Creative Colony. Hon sitter i styrelsen för Interactive Institute och är medlem i statsminister Stefan Löfvens Innovationsråd.

- IQs verksamhet är viktig på riktigt. Som förälder, men också en privatperson som sett effekterna av alkoholmissbruk i min omgivning, är jag glad och imponerad av hur IQ bidragit till viktiga insikter och sunda attityder i relation till alkohol. För mig känns det mycket meningsfullt att få möjlighet att bidra till IQs framtid, säger Darja Isaksson.

IQs styrelse består nu av Mikael Wallteg (ordförande), Peter Allebeck, Göran Johnsson, Alexandra Pascalidou, Peter Settman, Jens Nordfält och Darja Isaksson. VD för IQ är Juan- Pablo Roa.

Juan-Pablo Roa, VD IQ, 070-979 58 55, juan-pablo@iq.se

IQ är en organisation som verkar för en smartare syn på alkohol. IQs verksamhet består av informationsinsatser, rapporter och undersökningar inom aktuella alkoholfrågor samt ett rikstäckande nätverk av aktörer inom alkoholområdet. IQ är ett fristående dotterbolag till Systembolaget. Läs mer på IQ.se.

Citat

IQs verksamhet är viktig på riktigt. Som förälder, men också en privatperson som sett effekterna av alkoholmissbruk i min omgivning, är jag glad och imponerad av hur IQ bidragit till viktiga insikter och sunda attityder i relation till alkohol. För mig känns det mycket meningsfullt att få möjlighet att bidra till IQs framtid.
Darja Isaksson