Jernhusen emitterar sin första gröna obligation i NOK – och tar steget ut på en ny kapitalmarknad
Den 23 juni 2026 emitterade Jernhusen sin första obligation i norska kronor (NOK) – och därmed sin första emission utanför den svenska kapitalmarknaden. Den gröna obligationen om 174 MNOK har en löptid på tio år och emitterades inom ramen för Jernhusens gröna finansiella ramverk.─ Att ta steget utanför den svenska kapitalmarknaden innebär möjligheter till längre löptider och bekräftar samtidigt intresset från internationella investerare att vara med och bidra i vårt arbete att förvalta och utveckla klimatsmarta och järnvägsnära fastigheter. Vi har under den senaste tiden sett ett växande