BRIO flyttar in på Malmö Centralstation

Jernhusen har hyrt ut ca 660 kvadratmeter kontor på Malmö Centralstation till BRIO. De två avdelningar som kommer att flytta in är BRIO Holding (ledning) samt BRIO Play (utveckling). Avtalet är på fem år och inflyttningen är planerad till maj 2013.

-  Vi är mycket stolta över att BRIO väljer Jernhusen och en byggnad, som liksom dem själva, andas både tradition och moderna värden. Läget vid stationen är attraktivt och vi märker att efterfrågan av kontor i området ökar i takt med att kollektivtrafiken utvecklas, säger Jörgen Lindahl, regionchef på Jernhusen.

Malmö Centralstation är från 1858 vilket ger den en väldigt speciell känsla. Samtidigt som den anrika byggnaden har en unik karaktär så anpassas lokalerna till moderna kontorslokaler utifrån kundens behov. Lokalerna behåller de gamla värdena men får en modern layout och inredning.

-  Möjligheten att påverka kontorets utformning i kombination med Centralstationens läge och funktion som knutpunkt tilltalar oss. Vi är ett internationellt företag och behöver vara lättillgängliga för gäster och besökare. Dessutom är det så klart extra roligt att vi, marknadens ledande tillverkare av leksakståg och järnväg, flyttar in på en tågstation, säger Martin Hörnqvist, vd för BRIO AB.

Området kring centralstationen är mycket attraktivt för kontor och andra kommersiella lokaler då behovet ökar i takt med utvecklingen av kollektivtrafiken. Resandet ökar och för att kunna attrahera fler att resa behöver det finnas attraktiva lokaler i nära anslutning till stationen. Redan idag kan man flytta in på Centralstationen men Jernhusen planerar för ytterligare kontorslokaler i Södra Nyhamnen, ett stenkast från Centralstationen.

Jörgen Lindahl, Regionchef Jernhusen, 040-631 27 39
Ola Gunnefur, Förvaltare Jernhusen, 040-631 27 33
Martin Hörnqvist, vd BRIO, 0479-190 00

<P><I>Jernhusen utvecklar, förvaltar och äger ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har 267 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till 250 fastigheter med ett totalt marknadsvärde på 9,6 miljarder&nbsp;kronor.</I>&nbsp; </P>