Cronstams signerar sin nya Elvis-bok på Malmö Centralstation

Tony och Maria Cronstam fortsätter att överraska och roa, med en igenkänningshumor som har gjort deras självbiografiska serie ”Elvis” till en av de mest älskade i Sverige. Nu får alla som tar sig till Malmö Centralstation den 6-7 september chansen att köpa den nya boken och få den signerad.

Serien startade i tidningen Metro år 2000 och gick som daglig stripp där under 10 år. Hittills har paret Cronstam gett ut 18 samlingsböcker och serien har en egen tidning som kommer ut 6 gånger per år sedan 2007.

-         Elvis och Hedvig är fantastiska karaktärer. Med den nya boken ”Say Hello to my little friend ” som är full av skruvade vardagsbetraktelser ger Maria och Tony återigen läsarna en upplevelse fylld av gapskatt och igenkänning, säger Christina Gustafson, marknadschef på Egmont.

Centralstationen i Malmö besöks varje dag av 50 000 personer. Stationen är Sveriges mest uppskattade station bland besökare och resenärer. Citytunneln, glashallen och centralhallen med sina trendiga matställen har skapat en plats som ofta används för aktiviteter.

-         Centralstationen är en utmärkt plats för både små och stora event när man vill nå många människor. Resenärer och besökare är en mycket attraktiv målgrupp för våra reklam och eventkunder, säger Regina Pettersson, säljchef på Jernhusen Media.

Tider för boksignering på Malmö Centralstation:
Fredag 6 september kl. 8-17
Lördag 7 september kl.10-14

För mer information och bilder kontakta:
Ann Hermansson, Marknadsansvarig Jernhusen Media, 0734-13 32 46
Christina Gustafson, Marknadschef Egmont, 0708-63 94 59

Om nya boken ” Elvis- Say Hello to my little friend”
Hur mycket disk, dagisförkylningar, räkningar och tvätt kan man egentligen ta? Elvis för en ojämn kamp mot vardagen som hemmapappa och inser mer och mer att det inte är hemma man vilar upp sig. Det är på jobbet. Läs om hur Elvis tvingas till offentlig sex framför grannen Lars och vad han senare utsätts för på swingerspartyt. Och vad säger egentligen Hedvig som får Elvis att springa från en Eric Saade-kalender?

Om Tony och Maria Cronstam
Kompromisslös humor är nyckelorden när Maria och Tony Cronstam skapar sina serier. Även om serien har läsare i alla åldrar så riktar sig Elvis främst till vuxna. Vuxna som inte väjer för det obekväma eller jobbiga. Som Tony Cronstam själv säger: – Vi gör inte serier för barn. Det är alltså vuxenhumor vi snackar om här. Vardagsbetraktelser, badkarsfilosofi och vilda fantasier skildras lika skarpt som ohämmat. Edgy! Samtidigt finns allt det där gamla som miljontals läsare redan har skrattat om och om och igenkännande åt: de pinsamma situationerna, sånt där typiskt manligt – och typiskt kvinnligt – beteende och det där ständiga kärleksgnabbet. Men framförallt finns det där kittet som håller ihop såväl seriefigurernas som upphovsmännens liv; den aldrig sinande kärleken till varandra. Trots – om man nu ska tro på vad man läser – en hel del fel och brister.