Ingrid Christensson lämnar Jernhusen

Ingrid Christensson anställdes som Chef Kommunikation på Jernhusen den 1 januari 2014. Ingrid lämnar nu Jernhusen efter att hon och vd Kerstin Gillsbro kommit fram till att deras syn på hur kommunikationsarbetet ska utvecklas, inte överensstämmer.

– Ingrid har, under sin tid på Jernhusen, framgångsrikt utvecklat bland annat det sätt vi kommunicerar vår hållbarhet, säger Kerstin Gillsbro. Jag vill tacka Ingrid för hennes insatser, och önskar henne all lycka till i framtiden.

– Min tid på Jernhusen har varit mycket spännande och utvecklande, och jag är tacksam över att ha fått arbeta med så kompetenta kollegor, såväl på kommunikationsavdelningen som på hela bolaget, säger Ingrid Christensson.

Till Tf Chef Kommunikation har utsetts Åsa Dahl, tillika Chef Affärsområde Depåer. Rekrytering av ny Chef Kommunikation påbörjas snarast.

Kerstin Gillsbro, vd Jernhusen, 08-410 626 01

Anders Bäck, ekonomidirektör/vVD, telefon 070-623 62 55

Jernhusen äger, utvecklar och förvaltar ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har 223 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till 182 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 12,7 miljarder kronor.