Ingrid Christensson ny kommunikationschef på Jernhusen

Den 1 januari 2014 tillträder Ingrid Christensson tjänsten som kommunikationschef på Jernhusen. Ingrid kommer närmast från Tieto Sweden AB.

Ingrid arbetade åren 2005-2011 på Ericsson, bland annat som biträdande presschef, samt har perioden efter detta varit kommunikationschef på MTG och därefter på Tieto Sweden. Under 1998-2005 var hon senior kommunikationsrådgivare på byrån Geelmuyden Kiese. Ingrid är i grunden civilekonom och har även ett förflutet som finansanalytiker. Hon efterträder Eva Burén som utsetts till informationschef på ICA-handlarnas Förbund.

- Jag ser med glädje fram emot att arbeta med Jernhusen och att få bidra till företagets starka hållbarhetsprofil, med målsättningen att underlätta det kollektiva resandet och att mer gods fraktas på järnväg, säger Ingrid Christensson.

- Kommunikationsfrågorna är centrala i vårt företag och jag önskar Ingrid varmt välkommen till Jernhusen och arbetet med att fortsätta bygga ett starkt varumärke, säger Kerstin Gillsbro, vd på Jernhusen.

Kerstin Gillsbro, vd Jernhusen, 08-410 626 01, kerstin.gillsbro@jernhusen.se Cecilia Granath, pressansvarig Jernhusen, 0734-39 26 21, cecilia.granath@jernhusen.se

Jernhusen äger, utvecklar och förvaltar ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har 245 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till 234 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 10,6 miljarder kronor.

Taggar: