Jernhusen invald i Swedtrains styrelse

I förra veckan beslutades enhälligt att välja in Charlotte Törsleff från Jernhusen i Swedtrains styrelse. Swedtrain är en branschförening inom järnvägsindustrin och ett viktigt forum för Jernhusen att delta i.

- Med styrelseposten vill jag bidra till att driva branschfrågor och ytterligare förtydliga budskapet om tåg som hållbart kollektivt färdmedel. Ett nära samarbete i branschen är avgörande för att effektivisera och utveckla den, säger Charlotte Törsleff.

Om Swedtrain:
SWEDTRAIN - Föreningen Sveriges Järnvägsindustrier, är en branschförening bestående av medlemsföretag som är verksamma inom svensk järnvägsindustri. Medlemmarna är främst tillverkningsindustri inom områden som spårbunden trafik, rälsfordon och den tillhörande infrastrukturen. Enkelt kan detta sammanfattas med allting ovanför rälsen inom järnvägsindustrin. Även underhållsföretag för tåg ingår. I föreningen ingår b l a Alstom Transport, Bombardier Transportation, Euromaint Rail samt även Siemens och Motala Train mfl.

Styrelsens medlemmar består av:
Klas Wåhlberg, Bombardier Transportation Sweden, ordf.
Staffan Håkanson, vice ordförande
Charlotte Törsleff, Jernhusen
Stefan Östlund, Järnvägsgruppen KTH
Ole Kjörrefjord, Euromaint Rail
Henrik Anderberg, Alstom Transport
Magnus Davidsson, Teknikföretagens Branschgrupper, verksamhetsledare

Charlotte Törsleff, Marknadskommunikatör Jernhusen, 0708-38 32 38

Om Swedtrain: www.swedtrain.org
Om Jernhusen www.jernhusen.se

Jernhusen utvecklar, förvaltar och äger ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har 253 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till 255 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 11 miljarder kronor.