Jernhusen Media förstärks med tre nyckelpersoner

Nu byggs en ny säljorganisation upp - Jernhusen Media - som säljer event och reklamytor på stationer och i andra Jernhusenfastigheter. Jernhusen Media utformar och skapar innovativa och kreativa lösningar för medieköparna.

Vid årsskiftet tar Jernhusen Media helt över ansvaret för försäljningen av reklamytor på stationerna i Sverige. Upphandling för vilken byrå som ska sköta volymytorna pågår, men redan nu har Jernhusen Media påbörjat försäljningen av eventytor för 2011 och framåt.

Varje dag besöker cirka en halv miljon personer Jernhusens stationer i hela landet. Bara i Stockholm finns det en fantastisk exponeringsyta mot de 200 000 personer som dagligen rör sig på stationen. Jernhusen storsatsar på stationerna och tar en aktiv roll i att driva utvecklingen av exponerings­­möjligheterna i fastigheterna. Nya ytor kommer att etableras både inom och utanför stationerna samt på övriga Jernhusens fastigheter.

– Vi har rekryterat och förstärkt vår egen organisation med nya mycket kompetenta nyckelpersoner. I kombination med att vi själva äger och förvaltar våra fastigheter ger det oss betydligt större möjligheter att hjälpa kunderna till kreativa lösningar för sina budskap. Samtidigt bidrar vi till att skapa ett spännande innehåll för resenärer på stationerna, säger Nina Cronehag, affärsansvarig för Jernhusen Media.

Den nya kärntruppen på Jernhusen Media är:

Lars- Christer Andersson är tillförordnad produktområdeschef under Nina Cronehags föräldraledighet och kommer närmast från Infront Sports & Media AG där han var Sverigechef. Lars-Christer har många års erfarenhet av mediebranschen inom försäljning, event och sponsorskap bland annat hos företagen, Eventum, Nordic Artist, Sponsor Service och IMG.

Glenn Jaako är ansvarig för försäljningen. Glenn har cirka 15 års erfarenhet från mediebranschen, senast från ebookers Europe där han var sälj- och Partner Marketing chef för de nordiska och baltiska länderna. Han har också jobbat på Metro, bland annat som konsult för huvudkontoret i London.

Tomas Nodbrink, är businesscontroller och kommer närmast från Tidningen Stockholm City som CFO. Tomas har bred erfarenhet av medievärlden och har haft olika ledande befattningar på bland annat design- kommunikationsbyrån Bas, Meter Film & Television, Riffifi Annonsbyrå, Hachette och Intellecta.

Under hösten rekryterar Jernhusen Media fler nyckelpersoner och söker nu främst en etablerare och en produktionsledare.

Nina Cronehag, Produktområdeschef Jernhusen Media, 08-410 626 63
Cecilia Granath, Pressansvarig Jernhusen, 08-410 626 21