• Jernhusen/

Jernhusen Media och Visual Art lanserar större och fler digitala stortavlor på Stockholms Centralstation

Det är svårt att missa de nya digitala stortavlorna i Centralhallen på Stockholms Centralstation. I förra veckan kom de på plats och nu rullar reklam från bland annat mobiloperatören 3 och Europaparlamentet på de nya skärmarna. Eftersom stortavlorna är dubbelsidiga och hänger fem meter upp är de synliga nästan var du än befinner dig i Centralhallen.

Digital utomhusreklam (DOOH) växer och marknaden efterfrågar fler ytor på nyckelplatser som till exempel Centralstationerna. Därför har Jernhusen Media tillsammans med Visual Art satt upp fyra nya, sex kvadratmeter stora LED-skärmar, mitt i flödet på Nordens mest besökta plats.

- Vi vill möta efterfrågan på digitala storformat i Stockholm. Placeringarna är noga utvalda för att synas bäst av flest, säger Nina Cronehag, chef på Jernhusen Media.

Jernhusen Media har sedan tidigare etablerat digitala stortavlor intill de stora trafikinformationstavlorna i Malmö och Göteborg. Nytt för i år är också en LED-skärm i storformat på Solna Station, vid ingången från Friends Arena.

- Vi har haft en fantastisk försäljningsutveckling på de digitala ytorna på stationerna, vilket också innebär att kunderna ställer nya krav på oss. Tack vare det täta samarbetet mellan Visual Art och Jernhusen Media kan vi vara snabbfotade och möta kundernas behov, säger Hoss Khosravi, chef för DOOH på Visual Art.

Förutom de digitala stortavlorna erbjuder Jernhusen Media genom Visual Art digitala volymytor i ett rikstäckande digitalt nätverk på 25 stationer runt om i landet. Jernhusen Media har även ytor för event, sampling, vepor och folieringar etablerade på 40 stationer.

- Vi lyssnar på kunderna och följer utvecklingen på teknikfronten för att även på lång sikt erbjuda riktigt bra exponeringar på våra arenor, avslutar Nina Cronehag.

Jernhusen äger, utvecklar och förvaltar ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har 241 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till 187 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 11,1 miljarder kronor.

Citat

Vi vill möta efterfrågan på digitala storformat i Stockholm. Placeringarna är noga utvalda för att synas bäst av flest.
Nina Cronehag, chef för Jernhusen Media.