Kungsbrohuset nästan fullt uthyrt när TNG Bemanning flyttar in

Den 1 november 2010 kommer TNG Bemanning att flytta in i Kungsbrohuset i Stockholm. Jernhusen har tecknat ett treårigt avtal med företaget.

TNG, som är ett snabbväxande bemannings- och rekryteringsföretag, söker nya lokaler för tillfredställa behovet av tillväxt, miljöanpassning och goda kommunikationer.

– För oss är det viktigt med moderna lokaler i stadens centrum. Arbetsmiljön och tillgängligheten är viktigt för våra medarbetare och besökare. Det är också viktigt att kunna jobba på ett miljösmart sätt, vilket vi får möjlighet till i Kungsbrohuset, säger Niklas Bragée, VD på TNG.

TNG har tecknat ett treårigt avtal för ca 450 m² på plan 11 i Kungsbrohuset. I och med uthyrningen till TNG så är Kungsbrohuset nästintill fullt uthyrt. Nu återstår endast ca 1300 m² att hyra ut.

– Vi välkomnar ytterligare ett företag till Kungsbrohuset som nu får en intressant mix av hyresgäster. Huset beräknas vara fullt uthyrt innan de första hyresgästerna flyttar in under försommaren 2010. Kungsbrohuset är en viktig del av Västra City som nu utvecklas till en ny och spännande stadsdel, säger Per Berggren, vd på Jernhusen.

Per Berggren, vd Jernhusen, 08-410 626 01
Niklas Bragée, vd TNG, tel 0702-11 20 50