• Jernhusen/

Ny försäljningschef på Jernhusen ger resenären en upplevelse genom satsning på service och handel

Martin Lindgren har precis börjat som ny försäljningschef för handel och kontor på Stockholms Centralstation och Cityterminalen. Martin ska attrahera fler hyresgäster och fler resenärer samtidigt som resenärerna erbjuds en bättre totalupplevelse. En av hans första initiativ blir att bjuda in handelsbranschen till öppet hus den 14:e mars.

Stockholms Centralstation har fått en rejäl ansiktslyftning i och med en omfattande utveckling, 4000 kvadratmeter nya handelsytor, ny väntsal och ett utökat butiksutbud.

Målet är att butikerna på bästa sätt ska attrahera de ca 280 000 besökarna med intressanta erbjudanden varje dag. Genom de centrala lägen och flöden vi erbjuder, har vi ett av Sveriges starkaste och mest attraktiva lägen för butiker, kaféer och restauranger. Genom att fortsätta förbättra stationsmiljön och bredda butiksutbudet kan vi erbjuda resenärerna en ännu bättre upplevelse och ännu bättre service på stationen, säger Martin Lindgren, försäljningschef.

Som ett första steg bjuder Martin Lindgren in etablerare inom retail till en etableringsträff. Den 14 mars öppnas portarna för Jernhusens Retail Day, ett ”öppet hus” för nationella och internationella företag där Jernhusen presenterar framtidens stationer samt hur butiksföretagens etablerare kan anpassa stationsytorna på bästa sätt. Jernhusen kommer också att prata om retailtrender.

Vi är en av flera aktörer som arbetar för att öka kollektivtrafikresandet. Samtidigt är det viktigt att poängtera att det inte enbart är resenärer som befinner sig på stationerna, även de som bor eller jobbar nära en station är viktiga att nå, säger Martin Lindgren.

Media är välkomna
Media är välkomna att delta under Retaildagen och ta del av Jernhusens utvecklingsplaner för handel och service på stationen. Information om hålltider och anmälan finns på

Tid: 14 mars kl 11-16.

Plats: Kungsbrohuset, Västra Järnvägsgatan 23, Stockholm

Martin Lindgren, försäljningschef för handel och kontor, Tel: 0722-39 23 94

Cecilia Granath, pressansvarig, Tel: 08-410 626 21

www.jernhusen.se

Jernhusen äger, utvecklar och förvaltar ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har 265 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till 245 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 9,9 miljarder kronor.

Snabbfakta

Fakta om flöden av besökare på Jernhusens stationer Totalt har Jernhusen ca 60 stationer i Sverige med ca 600 000 besökare varje dag. Stockholms Centralstation – 280 000 besökare inkl. Cityterminalen 30 000 besökare Göteborgs Centralstation -67 000 besökare Malmö Centralstation – 50 000 besökare Uppsala Centralstation – 30 000 besökare

Citat

– Målet är att butikerna på bästa sätt ska attrahera de ca 280 000 besökarna med intressanta erbjudanden varje dag. Genom de centrala lägen och flöden vi erbjuder, har vi ett av Sveriges starkaste och mest attraktiva lägen för butiker, kaféer och restauranger. Genom att fortsätta förbättra stationsmiljön och bredda butiksutbudet kan vi erbjuda resenärerna en ännu bättre upplevelse och ännu bättre service på stationen.
Martin Lindgren , försäljningschef.