Ny fotobok: 103 unga svenska rum – Vernissage på Centralstation Stockholm

Svenska ungdomar visar upp sina privata rum och ger dig exklusivt tillträde till sina liv i nya fotoboken 103 unga svenska rum.

Boken släpps onsdagen den 7 november och inleds med vernissage på Centralstation Stockholm där bilder ur boken ställs ut under fyra dagar.

Boken porträtterar 103 unga svenskar mellan 14 och 30 år spridda över hela landet. Ungdomarna i boken visar upp sina privata rum i bilder och delar även med sig av sina intressen, dagliga tankar och framtidsdrömmar.

"Vi vill alltid vara där människor rör sig, pratar med varandra och träffar nya som gamla kompisar. Vi söker oss dit människor är istället för tvärtom. På Internet möter vi målgrupper på Facebook - i våra ögon är Centralstationen Stockholms motsvarighet till Facebook, fast offline", säger Gabriel Sundqvist, initiativtagare till boken 103 unga svenska rum.

För att fira att utgivningen av 103 unga svenska rum anordnas en fotoutställning på Centralstation Stockholm där bilder från boken visas upp under fyra dagar. Utställningen pågår från onsdagen den 7 november fram till lördagen den 10 november och kommer att vara bemannad mellan klockan 07.00 och 19.00.

”Centralstation Stockholm besöks dagligen av 250 000 personer som ska resa, handla eller bara ta en fika eller bit mat. Det är verkligen roligt att få bjuda våra besökare och resenärer på konst i form av en spännande fotoutställning”, säger Nina Kiander, Station Manager på Centralstation Stockholm och Jernhusen.

Inbjudan till vernissagen finns på www.svenskarum.se där man också kan beställa boken. Boken säljs även i Pocket Shops butiker med start onsdagen den 7 november!

Tre exempelbilder ur boken
Gabriel Sundqvist, pressbild

Gabriel Sundqvist, Pronto Communication, Tel: 0707-23 01 04, gabriel@prontocommunication.se,
www.prontocommunication.se, www.svenskarum.se
Nina Kiander, Station Manager Jernhusen, 08-410 626 63, nina.kiander@jernhusen.se

Jernhusen äger och utvecklar stations-, verkstadsområden och kombiterminaler med utgångspunkt från den svenska järnvägen. Jernhusen är ett dotterbolag till Swedcarrier som i sin tur är helägt av svenska staten. Jernhusen har 90 medarbetare och huvudkontor i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till knappt 360 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 6,8 miljarder kronor.