Öppen årsstämma i Jernhusen och Swedcarrier 18 april

Välkommen till öppen årsstämma i Jernhusen och Swedcarrier onsdagen den 18 april. Även i år kommer Jernhusen att hålla ett kortare seminarium om händelser, projekt och affärer som springer ur den positiva utvecklingen inom järnvägs- och fastighetsbranschen.

Efter seminariet finns representanter från Jernhusens ledningsgrupp tillgängliga för intervjuer. Du är välkommen till seminariet även om du inte deltar på årsstämmorna.

14.00 Seminarium – Jernhusen är med och utvecklar järnvägen
• Världsledande – vår nya vision (Per Berggren, Vd)
• Strategisk utveckling längs den svenska järnvägen (Ann Wiberg, Chef Strategisk Utveckling)
• Nya Centralstation Malmö (Birgitta Ehrenfeldt, Marknadsområdeschef)
• Ett nytt järnvägstekniskt centrum tar form i Malmö (Örjan Stenström, Affärsområdeschef)

14.45 Kaffe
15.15 Årsstämma Jernhusen
Bensträckare
16.00 Årsstämma Swedcarrier

Tid: 18 april, 14.00
Plats: Södra Paviljongen på Centralstation Stockholm (ingång söder om huvudentrén mot Vasagatan)
Anmälan: Vänligen OSA till Cecilia Granath på cecilia.granath@jernhusen.se eller 08-410 626 21 senast 18 april 09.00.

För mer information kontakta:
Per Berggren, VD, 08-410 626 01
Ola Kronqvist, Marknadschef, 0703-99 46 54

Jernhusen äger, förvaltar och utvecklar ett fastighetsbestånd som består av stationer, kontor och verkstäder längs den svenska järnvägen. Jernhusen är ett dotterbolag till Swedcarrier som i sin tur är helägt av svenska staten. Uppdraget från ägaren är att Jernhusen skall medverka till att stationer och verkstäder utvecklas och ställs till operatörer och andra användares förfogande. Jernhusen har ca 90 medarbetare och sitt huvudkontor i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till knappt 400 fastigheter med ett totalt marknadsvärde på cirka 7.6 miljarder kronor.