Paul Van Doninck blir Chef Public Affairs och Internationella Relationer på Jernhusen

Paul Van Doninck utses till Chef Public Affairs och Internationella Relationer på Jernhusen. Rollen är ny och direktrapporterande till vd.

Paul Van Doninck har varit anställd inom Jernhusen sedan 2011. Organisatoriskt har han tillhört affärsområde stationer och arbetat i en roll som affärsstrateg. Han har en lång karriär från flygbranschen bakom sig, med erfarenhet från flygets avreglering, service management och komplexa samverkansorganisationer.

― Paul har varit länge inom bolaget och har djuplodande kunskaper och ett imponerande kontaktnät som är viktigt för oss på Jernhusen. Jag är övertygad om att Paul kommer kunna tillföra mycket i det strategiska arbetet och ser fram emot vårt fortsatta samarbete, säger Biljana Pehrsson, vd på Jernhusen.

Paul Van Doninck har sedan starten hos Jernhusen haft i uppdrag att hämta in inspel från bolagets omvärld samt förmedla och förklara Jernhusens roll, bidrag, värde och position i järnvägs- och kollektivtrafikbranschen. Genom att flyttas ut från affärsområde stationer till att rapportera direkt till vd förstärks fokuset i det public affairs-relaterade arbetet till att omfatta hela bolaget.

― Jag brinner för samverkan i frågor som handlar om mobilitet, transportpolitik, myndighetskontakter och internationella relationer. Att få vidareutveckla och driva det arbetet för Jernhusens räkning är en ynnest, säger Paul Van Doninck.

Paul Van Doninck tillträder sin nya roll omgående.

För mer information, välkommen att kontakta:

Erika Wegener
Ansvarig bolagskommunikation
erika.wegener@jernhusen.se

Om Jernhusen

Jernhusen är Sveriges största järnvägsnära fastighetsbolag. Vi förvärvar, förvaltar, utvecklar och avyttrar fastigheter med anknytning till kollektivt resande och godstransporter på järnväg. Vi arbetar med stationer, stationsnära stadsutveckling, depåer och kombiterminaler. Jernhusen ägs av svenska staten och har cirka 190 medarbetare. Fastighetsbeståndet uppgår till 144 fastigheter med ett totalt marknadsvärde på cirka 22 miljarder kronor. Jernhusen innehar en officiell rating från Standard & Poor’s om A/A-1 med ”stable outlook”.

Läs mer på www.jernhusen.se

Snabbfakta

Citat

Paul har varit länge inom bolaget och har djuplodande kunskaper och ett imponerande kontaktnät som är viktigt för oss på Jernhusen. Jag är övertygad om att Paul kommer kunna tillföra mycket i det strategiska arbetet och ser fram emot vårt fortsatta samarbete.
Biljana Pehrsson, vd på Jernhusen
Jag brinner för samverkan i frågor som handlar om mobilitet, transportpolitik, myndighetskontakter och internationella relationer. Att få vidareutveckla och driva det arbetet för Jernhusens räkning är en ynnest.
Paul Van Doninck