Peter Anderson slutar som ekonomidirektör på Jernhusen

Jernhusens AB ekonomidirektör, Peter Anderson, har i dag sagt upp sig från sin anställning. Han kommer att fortsätta i sin nuvarande roll under uppsägningstiden om sex månader för att säkerställa en ordnad övergång till dess att en ny ekonomidirektör tillträder.

- Peter har på kort tid satt sig in i bolagets verksamhet och har på ett fint sätt bidragit till bolagets utveckling säger Kerstin Gillsbro, vd Jernhusen.

Peter Anderson har varit ekonomidirektör på Jernhusen AB sedan september 2020 och arbetet med att hitta en ersättare har påbörjats.

Kerstin Gillsbro, vd, 08 410 626 00

Jernhusen
info@jernhusen.se

Jernhusen äger, utvecklar och förvaltar ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har 186 medarbetare. Fastighetsbeståndet uppgår till 147 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde om 18,3 miljarder kronor. Jernhusen innehar en officiell rating från Standard & Poor’s om A/A-1 med ”stable outlook”