Premiär för julbelysning av stationen i Härnösands resecentrum

Den 1 december är det premiär för julbelysningen på stationen i Härnösands resecentrum. Ljus är en viktig faktor när Jernhusen försöker skapa en trevlig och trygg stadsmiljö kring stationerna.

- Vi jobbar aktivt för att stationernas miljöer ska upplevas som trygga och attraktiva, säger Cecilia Göttinger-Byström, förvaltare på Jernhusen. Att i december, när det är som allra mörkast, lysa upp fasaden med ljus är ett led i att skapa trygghet och trivsel.

Centralstation Stockholm har under flera år haft ett ljusspel under december månad. Nu har turen kommit till Härnösand, Gävle och Sundsvall. Stationerna ska upplevas som trygga platser där människor vill vara och mötas. För att öka trivseln jobbar vi också nära våra hyresgäster och har tillsammans med Frasses aktiviteter på stationen under skyltsöndagen.

Fakta om julbelysningen:
• Julbelysning som pryder och inramar fasadens konturer mot centrum.
• En vacker julgran placeras mitt i blickfånget på balkongen.
• Ljussättningen kommer att vara uppe under december.

För mer information kontakta:
Cecilia Göttinger-Byström, förvaltare Jernhusen, 060-620 10 98

Jernhusen äger, förvaltar och utvecklar ett fastighetsbestånd som består av stationer, kontor och verkstäder längs den svenska järnvägen. Jernhusen är ett dotterbolag till Swedcarrier som i sin tur är helägt av svenska staten. Jernhusen har ca 90 medarbetare och huvudkontor i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till knappt 350 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 6,8 miljarder kronor.