Pressträff: Unikt filmprojekt ger nya filmare chansen!

Göteborgs filmfestival har tillsammans med Jernhusen och Göteborgs Centralstation samt företagarföreningen genomfört projektet The Location där fem filmare efter att ha pitchat sina idéer vunnit genomförandet av sin film. Premiärvisningen på filmfestivalen den 29/1 är redan slutsåld.

Bland regissörerna märks bl a Khaled Alesmael som i höst också romandebuterade med ”Selamlik” som bottnar hans erfarenhet som homosexuell och journalist i ett sönderbombat Syrien. Stafettfilmen visar upp en myllrande mångfald med en sak gemensamt, The Location, som är Göteborgs Centralstation.

Nu bjuder vi in till pressträff där ni får

• se filmen The Location
  • träffa filmfestivalens jurymedlemmar Sigrid Bersmann och Maja Kekonius.
  • intervjua de nya filmregissörerna Khaled Alesmael, Mats Adler, Evelina Jacobsson och Roberto Vukajlo (Tove Jonstoij är tyvärr bortrest).
  • äta en lättare lunch

När: 11.00 måndagen den 21/1 2019.

Var: Champagnebaren, First Hotel G, Göteborgs Centralstation.

OSA senast 21/1 till cecilia.granath@jernhusen.se eller 0734-392621

Här kan du läsa mer om projektet: https://www.thelocation.nu

Cecilia Granath, Pressansvarig Jernhusen, 0734-39 26 21

Jernhusen äger, utvecklar och förvaltar ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har cirka 200 medarbetare. Fastighetsbeståndet uppgår till 155 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 16,6 miljarder kronor.