Pressvisning av nya Stockholm Continental

Ett helt nytt kvarter mitt i Stockholm city som inrymmer såväl en ny pendeltågsstation (för Citybanan), hotell (400 rum), lägenheter (ca 20 bostäder) och en takterrass där alla stockholmare kan njuta av en fantastisk vy över takåsar och Riddarfjärden.

Vi går redan nu bakom fasaden på Stockholms nya mötesplats och en av citys största enskilda byggprojekt: Stockholm Continental, 19 våningar och upplevelser på flera plan.

I fastigheten kommer det också att finnas butiker, mötesplatser och ”väntsalar” i form av barer, restauranger och lounger – allt klart till i början av 2016.

Kom och träffa representanter för fastighetsägaren Jernhusen, byggföretaget Strabag, Scandic, Citybanan och Stockholm stad som berättar om de nya bostäderna och Stockholms nya mötesplats samt vad detta betyder för Stockholms utveckling och för resenärerna.

När: Måndag 31 mars klockan 9.00

Var: Projektkontorets lokal i byggbodarna (mitt emot Centralstationen) med utsikt över nya bygget. Ingång vid byggbodarna från gaveln mot Klarabergsviadukten.

Anmälan senast torsdag 27 mars till:

rikard.bjork@publik.se. Tel. 070-710 6953

Cecilia Granath, pressansvarig Jernhusen, cecilia.granath@jernhusen.se, 0734-39 26 21

Jernhusen äger, utvecklar och förvaltar ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har 245 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till 189 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 11,3 miljarder kronor.