Rekordår för Jernhusen Media

Jernhusen Media forsätter att expandera och kan nu summera ett mycket starkt 2012. Under 2012 har reklam och eventverksamheten omsatt 30 miljoner jämfört med 20 miljoner under 2011, vilket är det bästa utfallet någonsin. Samtidigt rekryteras nya medarbetare för fortsatt tillväxt.

Resandet ökar i Sverige och varje dag besöks landets tågstationer av cirka 600 000 resenärer och besökare. Dessutom med en relativt lång genomsnittlig besökstid på nästan en halvtimme. Resenärerna är en målgrupp som alltfler reklam och eventköpare väljer att nå.

- Våra stora flöden, att vi finns på stationer över hela landet och möjligheten till kreativa lösningar gör att fler företag väljer stationen som arena för sin kampanj. Stationerna skapar möjlighet till såväl interaktion med kunder genom event eller sampling som stora digitala format och impactkampanjer som skapar wow-känsla, säger Nina Cronehag, affärsansvarig för Jernhusen Media.

Att marknadsföring på stationerna varit framgångsrikt visar inte minst alla lyckade kampanjer under 2012 med nöjda och ofta återkommande kunder. Några av de som valde stationerna och Jernhusen Media under 2012 var Ikea, Samsung, Lee, Berwaldhallen¸ Åhlens och Lindex.

Jernhusen Media fortsätter nu att växa, lansera nya produkter och stärker även närvaron på orter utanför storstadsområdena. I samband med det rekryteras nu flera nya nyckelpersoner till Jernhusen Media.

- Vi har rekryterat och förstärkt vår egen organisation med nya mycket kompetenta nyckelpersoner. Vi vill erbjuda effektiva medieprodukter där kunderna kan kommunicera och nå målgrupper över hela landet samtidigt som vi bidrar till att skapa ett spännande innehåll för resenärer på stationerna, säger Nina Cronehag, affärsansvarig för Jernhusen Media.

Med de nya medarbetarna Regina Pettersson i Stockholm, Loic Poisson i Göteborg och Alexander Lindgren i Malmö kan Jernhusen Media i större utsträckning erbjuda kunderna såväl närvaro som paketeringar som ger en större rikstäckning.

De nyanställda på Jernhusen Media är:

Alexander Lindgren startar som säljare den 18 mars med placering i Malmö. Alexander kommer senast från Egmont Kärnan där han var försäljningschef B2B. Alexander har tidigare jobbat bland annat som mediesäljare på LRF Media och som mediesäljare, radioreklam och event på NRJ i Malmö.

Loic Poisson är ny produktionsledare placerad i Göteborg och kommer närmast från Göteborgstryckeriet där han varit projektledare. Loic har i sina tidigare roller varit den viktiga länken mellan kund och produktion och har stor erfarenhet att hjälpa kunder med val av exponeringsytor och olika tekniska lösningar för skyltar, banderoller, eventytor, materialval m.m.

Regina Petterson tillträder som försäljningschef den 1 mars och kommer närmast från Egmont Tidskrifter där hon arbetat som försäljningschef och Key Account Manager International Sales. Regina har många års erfarenhet ledande befattningar inom försäljning och mediebranschen bland annat från LFV Airport Media och JC Decaux där hon utvecklat flygplatsreklam som en ny mediekanal.

Nina Cronehag, Produktområdeschef Jernhusen Media, 08-410 626 63
Cecilia Granath, Pressansvarig Jernhusen, 08-410 626 21

Jernhusen Media är ett produktområde inom Jernhusen som ansvarar för och säljer reklam- och eventytor på stationer från norr till söder. Varje dag besöker över 600 000 personer Jernhusens stationer. Jernhusen Media erbjuder bland annat eventytor, vepa-, folierings- och samplingsytor samt digitala och analoga reklamskyltar.

Jernhusen äger, utvecklar och förvaltar ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har 265 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till 245 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 9,9 miljarder kronor.

Citat

Våra stora flöden, att vi finns på stationer över hela landet och möjligheten till kreativa lösningar gör att fler företag väljer stationen som arena för sin kampanj. Stationerna skapar möjlighet till såväl interaktion med kunder genom event eller sampling som stora digitala format och impactkampanjer som skapar wow-känsla.
Nina Cronehag, affärsansvarig för Jernhusen Media