Samsung väljer Jernhusen Media för säljkampanj

Samsung har valt Jernhusen Media och Stockholms Centralstation för en omfattande event- och säljkampanj. Under perioden får besökarna testa Smartphones och tablets från Samsung. Kampanjen genomförs på stationen den 30 oktober till 31 december. Flödet på Stockholms Centralstation under perioden är cirka 8 miljoner resenärer och besökare. På den tuffa marknaden för mobiltelefoner är det viktigt att kunderna får möjlighet att testa telefonmärken de inte använt tidigare.

”Vi är väldigt förväntansfulla och glada att kunna genomföra detta event på en strategisk plats som Stockholms Centralstation.  Att få möjligheten att möta många konsumenter under en längre period har stor betydelse inför den viktiga julförsäljningen”, säger Kalle Olsson, marknadschef på Samsung Sverige.

Under eventet kommer besökarna bland annat kunna testa produkter i en så kallad Creative Zone, skapa sina egna verk och ta del av tävlingar och andra attraktiva erbjudanden. Det kommer också finnas ett speciellt helgprogram med spännande gästspel av intressanta profiler.

Jernhusen Media är ett produktområde inom Jernhusen som ansvarar för och säljer reklam- och eventytor på stationer från norr till söder.  Verksamheten startade i januari 2011. Syftet är att utveckla attraktiv reklam och andra exponeringsmöjligheter på stationerna och återinvestera vinster för att utveckla stationerna.

”Vi tycker det är jättekul att Samsung har valt Jernhusen Media och Centralstationen för sitt event. Kombinationen av det stora flödet av människor och just möjligheten att möta kunden öga mot öga på riktigt är något som lockar många”, säger Nina Cronehag, chef på Jernhusen Media.

Om uppdraget
Kund: Samsung Sverige
Marknadschef: Kalle Olsson
Kampanjens namn: Samsung Galaxy Studios 2012