Zound Industries flyttar till Stockholms Centralstation

En av Stockholms bäst belägna kontorsvåningar får ny hyresgäst när hörlursmodehuset Zound Industries flyttar in i de toppmoderna kontorslokalerna på Centralstationen.

Zound Industries flyttar in i december 2015 på andra våningen. I den totala ytan som omfattar 1525 kvadratmeter ingår bland annat den tidigare generaldirektörsvåningen för Statens Järnvägar. Avtalet är på fem år.

Jernhusen har behållit och återskapat stora delar av originalet från 1872, vilket innebär att hyresgästerna får något unikt - stora salar med högt i tak, trägolv och tidstypiska detaljer. Hyresgästerna har också enkel åtkomst till stationens breda utbud av service och butiker.

- Vi är mycket glada och stolta över att Zound flyttar till stationen. Stockholms Centralstation erbjuder en unik miljö med ett modernt koncept. Zound Industries passar utmärkt i denna miljö, säger Kerstin Gillsbro, vd för Jernhusen.

Zound Industries tillverkar hörlurar, speakers och livsstilsprodukter och har varumärkena Urbanears, Marshall Headphones, Coloud och Molami under sitt paraply. De har sedan starten 2009 varit ett av landets snabbast växande företag och utsågs 2013 till Årets Supergasell. De har kontor i New York, Shenzhen i Kina och huvudkontor i Stockholm.

- Vi är jätteglada att vi äntligen har hittat ett modernt kontor som passar Zound Industries. Vi är ett expansivt företag som behöver lokaler som vi kan växa i. Läget mitt på Centralstationen är optimalt och gör att vi har nära till precis allt, vilket underlättar för både vår personal och för våra internationella gäster, säger Pernilla Ekman, vd för Zound Industries.

Anders Gintse, Affärsutvecklare Jernhusen, 0725-33 18 82

Sabrina Krim, PR & Communications Manager Zound Industries, 072 504 0890

Jernhusen äger, utvecklar och förvaltar ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har 223 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till 182 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 12,7 miljarder kronor.

Citat

- Vi är mycket glada och stolta över att Zound flyttar till stationen. Stockholms Centralstation erbjuder en unik miljö med ett modernt koncept. Zound Industries passar utmärkt i denna miljö.
Kerstin Gillsbro, vd för Jernhusen