Bo-Erik Pers – ny VD för Jernkontoret

Bo-Erik Pers har anställts som ny verkställande direktör vid den svenska stålindustrins branschorganisation Jernkontoret. Han efterträder Elisabeth Nilsson som tillträtt som landshövding i Östergötlands län efter fem år som verkställande direktör. Bo-Erik Pers är idag marknadsdirektör för affärsområdet Europa – Mellersta Östern – Afrika (EMEA) inom SSAB. Han kommer att tillträda den nya tjänsten den 20 september.

Bo-Erik Pers är civilingenjör från Maskinteknik vid Kungliga Tekniska högskolan. Han har tidigare arbetat vid SSAB Tunnplåt bl a som utvecklingschef och marknadsdirektör. I egenskap av marknadsdirektör i SSAB EMEA ingick han även i dess företagsledning.

Medierna är välkomna att möta Bo-Erik Pers idag kl 14.00 på Jernkontoret, Kungsträdgårdsgatan 10 i Stockholm.
Fotografi kan hämtas på Jernkontorets webbplats, www.jernkontoret.se ------------------------------------------------------------------ För ytterligare information Olof Faxander, ordförande i Jernkontoret och koncernchef i SSAB, 08-45 45 700 Bo-Erik Pers, verkställande direktör, 0706-38 20 22 Peter Salomon, informationschef, 0708-24 01 46