Jettys företrädesemission övertecknad

Report this content

Den nyemission, med företrädesrätt för befintliga aktieägare, som Jetty inledde fredagen den 30 oktober och med sista teckningsdag fredagen den 13 november, har slutförts. Emissionen tecknades till 158 % och tillför Bolaget cirka 3,8 Mkr före avdrag för emissionskostnader, som uppgår till cirka 0,1 Mkr.

Totalt har 9 684 360 aktier, motsvarande cirka 90,3 % av Företrädesemissionen tecknats med stöd av teckningsrätter. Därutöver har anmälningar om motsvarande 7 226 392 aktier mottagits för teckning utan stöd av teckningsrätter. Därmed har totalt 16 910 752 aktier tecknats med och utan stöd av teckningsrätter, motsvarande 157,7 % av Företrädesemissionen.

Sammantaget tillförs Bolaget 3 753 318 kr genom Företrädesemissionen, före avdrag för emissionskostnader om cirka 100 000 kr.

Tilldelning har skett i enlighet med de principer som angivits i Memorandumet som upprättats med anledning av Företrädesemissionen och som offentliggjordes den 29 oktober 2020. Besked om eventuell tilldelning av aktier till de personer som tecknat aktier utan företrädesrätt lämnas genom översändande av tilldelningsbesked i form av en avräkningsnota. Den som tecknat aktier utan företrädesrätt genom sin förvaltare kommer att erhålla besked om teckning enligt sin förvaltares rutiner.

Antalet aktier ökar från 12 868 522 till 23 592 287 och aktiekapitalet ökar från 1 415 537 kr till 2 595 151 kr efter registrering av Företrädesemissionen hos Bolagsverket.

Handel i BTA kommer att ske på Spotlight Stock Market till och med att emissionen registrerats hos Bolagsverket. Denna registrering beräknas ske omkring vecka 50 2020.

“Det är mycket glädjande och inspirerande att Bolagets befintliga aktieägare i så stor utsträckning har deltagit i emissionen samt visat förtroende för bolagets fortsatta utveckling. Jag vill tacka befintliga såväl som nya aktieägare som deltagit i emissionen och givit oss bättre förutsättningar att transformera bolaget till ett fullskaligt SaaS bolag med globalt fokus. Nu kan vi använda tiden, under det att Coronapandemin pågår, till att fortsätta den förändringsresa som vi påbörjade under sommaren.” säger Jens Ålander, VD för Jetty AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jens Ålander, VD Jetty AB

jens.alander@jetty.se

Denna information är sådan information som Jetty är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 november 2020.

Jetty AB säljer och driver sedan 2011 Jetty, ett etablerat och beprövat affärssystem för Event Management. Jetty stöttar arrangörer av evenemang. Göteborg & Co, Liseberg, Stockholms Stad, Malmö Stad, Sodexo, Roskildefestivalen och Växjö kommun är några exempel på de som driver evenemang med hjälp av Jetty. Jetty är utvecklat av praktiker i branschen, utifrån kundernas behov, baserat på en stor mängd användardata, och byggt för att vara globalt skalbart. Konkurrensen på marknaden är låg och Jettys affärssystem ligger tekniskt och användarmässigt mycket långt fram, jämfört med konkurrerande system. Jetty är verksamt på en internationell miljardmarknad, där det finns ett tydligt behov av det stöd som Jetty levererar.

Läs mer på www.jetty.se