Jula bäst i klassen

Elektriska Installatörsorganisationen har kommit med sin andra uppföljning av rapporten ”Noll koll”. I denna står det klart att Jula, som enda varuhuskedja, tagit sitt ansvar.

– Vi tycker att elsäkerhet är viktigt och försöker hela tiden förbättra oss så att våra kunder ska känna sig trygga i sina val, säger Joachim Frykberg, VD Jula AB, i EIO:s pressmeddelande.

EIO Skriver i rapporten att: ”I årets rapport sticker Jula ut som bäst i klassen och visar att det går att uppnå förändring”.

Vidare skriver EIO att: ”när vi granskar resultatet butik för butik ser vi en tydlig och glädjande förbättring hos en butikskedja, Jula. Särskilt positivt utmärker sig Julas butik i Umeå. Redan ifjol visade Jula en tendens till förbättring och årets resultat bekräftar att de förbättrat sin information om behörighetsregler och elsäkerhet till konsumenterna”.

Jula har ambitionen att fortsätta förbättringsarbetet.

EIO:s pressmeddelande: http://www.eio.se/media/nyheter/sidor/151016-det-hander-nastan-noll.aspx

EIO:s rapport: http://www.eio.se/elsakerhet/Documents/Noll_Koll_fortfarande.pdf

Joachim Frykberg, VD Jula AB, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus. Jula har cirka 2 800 anställda och totalt 83 varuhus, 45 i Sverige, 26 i Norge och 12 i Polen. 2015 omsatte Julakoncernen cirka 5,4 miljarder SEK.

Joachim Frykberg, VD Jula AB