Jula Holdingkoncernen utvecklar handeln i Katrineholm

Jula Holdingkoncernen, med G&K Blanks Fastigheter i spetsen, utvecklar nu handeln i Södermanland genom förvärv av tomtmark på handelsområdet Lövåsen i Katrineholm.

Marken som förvärvas är belägen vid norra infarten till Katrineholm, vilket innebär goda möjligheter att stärka handeln i regionen.

− Fastighetsförvärvet på Lövåsen känns mycket bra, vi såg här möjligheten att få bästa möjliga läge för etablering av handel i Katrineholm. I upptagningsområdet finns många potentiella kunder som gillar friluftsliv och som gärna fixar med hem, villa och trädgård, säger Jula Holdingkoncernens ägare och koncernchef Karl-Johan Blank.

Green Building

Koncernbolaget G&K Blanks Fastigheter har aktivt förvärvat marken för att utveckla området med nya intressenter. Nu intensifieras arbetet och totalt finns det möjlighet att utveckla cirka 4 000 kvadratmeter fastighetsyta för handel. Fastigheten kommer att uppföras av G&K Blanks Fastigheter och byggas enligt Green Building för att effektivisera energianvändningen i byggnaden. Hyresgäster blir Jula och Hööks.

− Processen är nu påbörjad och vi ser fram emot att utveckla handelsplatsen för Jula och Hööks, säger Johan Carlberg, vd G&K Blanks Fastigheter.

Byggstart för projektet planeras till vintern 2021-2022. Mer information om utvecklingen av handelsplatsen kommer under året.

Om Jula Holding

Jula grundades 1979 som ett familjeföretag. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget. Sedan några år har Jula utvecklats till en koncern, Jula Holding, med verksamheter inom Retail, Fastigheter, Finans, Logistik, Hotell och Miljö & Energi. Jula Holding-koncernens huvudkontor finns i Skara. Koncernen har cirka 3 700 anställda och 2020 omsattes ca 9,8 miljarder SEK. Retailföretaget Jula är koncernens ursprung. Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Detta erbjuds via en stark e-handel och totalt 110 varuhus fördelat på 58 i Sverige, 37 i Norge och 15 i Polen.

För ytterligare information

Johan Carlberg, vd G&K Blanks Fastigheter, +46 511-682 10, johan.carlberg@jula.se

Linn Lechte, Marknadsstrateg G&K Blanks Fastigheter, +46 703-31 80 06, linn.lechte@jula.se

Jula Holdingkoncernens ägare och koncernchef Karl-Johan Blank
Processen är nu påbörjad och vi ser fram emot att utveckla handelsplatsen för Jula och Hööks.
Johan Carlberg, vd G&K Blanks Fastigheter