Jula Holdingkoncernen utvecklar handeln i Vetlanda

Jula Holdingkoncernen, med G&K Blanks Fastigheter i spetsen, utvecklar nu handeln i Småland genom förvärv av tomtmark på handelsområdet Nydala i Vetlanda.

Marken som nu förvärvas är belägen vid norra infarten till Vetlanda, vilket innebär goda möjligheter att stärka handeln i regionen.

− Fastighetsförvärvet på Nydala känns mycket bra, vi såg här möjligheten att få bästa möjliga läge för etablering av handel i Vetlanda, säger Jula Holdingkoncernens ägare och koncernchef Karl-Johan Blank.

Jula Holdingkoncernens fastighetsbolag G&K Blanks Fastigheter har aktivt förvärvat marken för att utveckla området med nya intressenter. Nu intensifieras arbetet, totalt finns möjlighet att utveckla cirka 6 000 kvadratmeter fastighetsyta för handel. Fastigheten som nu kommer uppföras av G&K Blanks Fastigheter kommer att byggas i så kallad ”Green Building”.

Fastigheten kommer att inrymma tre till fyra intressenter. Klart är att Jula kommer att vara en av ankarhyresgästerna.

− Processen är nu påbörjad och vi ser redan att intresse finns från aktörer att etablera i Vetlanda. Vi ser mycket fram emot att utveckla handelsplatsen, säger Johan Carlberg, VD på G&K Blanks Fastigheter.

Mer information om utvecklingen av handelsplatsen kommer under året.

Byggstart för projektet planeras till vintern 2021-2022.

Joachim Frykberg, VD Jula, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Johan Carlberg, VD G&K Blanks Fastigheter AB, 070-2960480, johan.carlberg@jula.se

Jula Holding

Jula Holdingkoncernen har utvecklats under några år med verksamheter inom Retail, Fastigheter, Finans, Logistik, Miljö, Energi och Hotell.

Retailföretagen Jula och Hööks ingår i Jula Holdingkoncernen tillsammans med Wästgöta Finans, Jula Logistics, G&K Blanks Fastigheter, Jula Miljö & Energi och Jula Hotell & Konferens.

Koncernens huvudkontor finns i Skara, Sverige. Koncernen har cirka 3500 anställda och 2019 omsattes cirka 8,1 miljarder SEK.

Jula

Retailföretaget Jula är Jula Holdingkoncernens ursprung. Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Detta erbjuds via en stark e-handel och totalt 110 varuhus, 58 i Sverige, 37 i Norge och 15 i Polen.

Jula grundades 1979 som ett familjeföretag. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget.

Besök gärna https://historia.jula.se/ för mer information.

Fastighetsförvärvet på Nydala känns mycket bra, jag såg här möjligheten att få bästa möjliga läge för etablering av handel i Vetlanda
Jula Holdingkoncernens ägare och koncernchef Karl-Johan Blank