Jula till Tanum

Nu etablerar Jula ett nytt varuhus i Tanum med öppning i juni 2021.

Vi öppnar ett varuhus på handelsområdet Tanum Shoppingcenter och stärker Västkusten ytterligare genom att fånga upp potentiella kunder mellan Uddevalla och Strömstad, säger Johan Sjöhagra DSO (Director Store Operations) på Jula.

Tanum är ett tydligt och bra läge där det är lätt att parkera nära varuhuset, precis som vi vill ha det. Varuhuset hamnar mitt i ett stort upptagningsområde med många typiska Julakunder som gärna fixar med hem, villa och trädgård, säger Karl-Johan Blank, Julas ägare och koncernchef.

Bra läge med stor köpkraft

Tanum ligger vid E6:an, mitt emellan Oslo och Göteborg, och i hjärtat av norra Bohuslän. Tanum Shoppingcenter ligger bara 30 minuter från den norska gränsen och lika långt, 1,5 timme, från både Oslo och Göteborg. Julas varuhus blir ca 2300 kvadratmeter stort och nära granne med andra kedjeföretag som Coop och Dollarstore.

Vi ser en stor potential i Västkusten och med den här etableringen täcker vi in ytterligare en vit fläck och kompletterar övriga varuhus i Bohuslän på ett bra sätt, fortsätter Johan Sjöhagra.

När det gäller Tanum tror vi att sommarmånaderna har förutsättning att bli speciellt bra. Även fastighetsägarna med Olav Thon och Orvelin Group borgar för att det kommer att bli en mycket bra handelsplats, avslutar Karl-Johan Blank.

Johan Sjöhagra, DSO Jula +46 511-681 05, johan.sjohagra@jula.se

Eleonor Eriksson, Kommunikatör Jula, +46 511-685 38, eleonor.eriksson@jula.se

Om Jula Holding

Jula grundades 1979 som ett familjeföretag. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget. Sedan några år har Jula utvecklats till en koncern, Jula Holding, med verksamheter inom Retail, Fastigheter, Finans, Logistik, Hotell och Miljö & Energi. Jula Holding-koncernens huvudkontor finns i Skara. Koncernen har cirka 4000 anställda och 2020 omsattes ca 9,8 miljarder SEK. Retailföretaget Jula är koncernens ursprung. Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Detta erbjuds via en stark e-handel och totalt 110 varuhus fördelat på 58 i Sverige, 37 i Norge och 15 i Polen.

− Vi ser en stor potential i Västkusten och med den här etableringen täcker vi in ytterligare en vit fläck och kompletterar övriga varuhus i Bohuslän på ett bra sätt
Johan Sjöhagra DSO, Jula
− Tanum är ett tydligt och bra läge där det är lätt att parkera nära varuhuset, precis som vi vill ha det. Varuhuset hamnar mitt i ett stort upptagningsområde med många typiska Julakunder som gärna fixar med hem, villa och trädgård
Karl-Johan Blank, Julas ägare och koncernchef