Julas nya kommunikationskoncept – Inget kan stoppa dig nu!

Vad drömmer du om?

Vad inspirerar dig?

Vilka idéer vill du förverkliga?

– Vi vill få fler att våga försöka och hjälpa fler att lyckas. Med inspiration, kvalitét och låga priser, så alla som vill får uppleva den mest fantastiska känslan i världen: Inget kan stoppa mig nu! säger Jonas Järrenfors, Julas marknadschef.

Nu lanseras Julas nya kommunikationskoncept ”Inget kan stoppa dig nu!”. Det kommer främst att märkas genom förändrad TV-reklam, men även på övriga plattformar där Jula kommunicerar.

– Julas nya kommunikationskoncept har även ett eget soundtrack. Låten ”Nothing's gonna stop us now”, från 1986, skapad av gruppen ”Starship” (numera ”Jefferson Starship”), kommer att bli en framträdande bärare av konceptet. Låten innehåller mycket av det som vi vill förmedla, man kan säga att det blivit en ”perfect match”, säger Jonas Järrenfors.

Första säsongskampanjen

I samband med årets sommarsäsong släpps den första kampanjen som bygger på det nya kommunikationskonceptet.

– Vi vill att människor ska kunna känna igen sig i att vara en händig människa, oavsett om man har ett stort intresse eller ej, det finns alltid ett behov av att fixa saker själv. Samtidigt är konceptet en motiverande uppmaning, en hyllning, till alla våra kunder, säger Jonas Järrenfors.

Julas nya reklamfilm kan man se på www.jula.se

Jonas Järrenfors, Marketing Director, +46 709-55 97 55, jonas.jarrenfors@jula.se

Jula grundades 1979 som ett familjeföretag. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget. Julas huvudkontor och centrallager finns i Skara, Sverige.

Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Jula har cirka 3000 anställda och totalt 98 varuhus, 53 i Sverige, 33 i Norge och 12 i Polen. 2017 omsatte Julakoncernen drygt 6,5 miljarder SEK.

Jonas Järrenfors, Julas marknadschef
Jonas Järrenfors, Julas marknadschef