Mikaela blir ny VD för Jula Hotell & Konferens

Mikaela Grundström blir ny VD för Jula Hotell & Konferens.

Mikaela kommer närmast från en tjänst som VD på Stadshotellet i Lidköping.

– Vi är mycket glada att få in Mikaela i koncernen. Hon har rätt erfarenhet, och även ett stort nätverk i regionen. Med Mikaela med på resan har vi nu rätt förutsättningar att tillsammans inom koncernen kunna utveckla vår hotellverksamhet till en ny nivå, säger Karl-Johan Blank, ägare och koncernchef.

Mikaela Grundström har tidigare en bakgrund som bland annat innefattar vice VD på Knistad hotell och konferens, affärsområdesansvarig vid Next Skövde och marknadschef inom SK Hotel Group.

Lång erfarenhet

– Inom Jula Holdingkoncernens olika verksamheter arbetar vi kontinuerligt med att utveckla och förbättra våra erbjudanden till våra kunder. Mikaela, med hennes gedigna erfarenhet från hotell och servicenäringen, och hennes driv och passion, kommer att starkt bidra till våra möjligheter att utveckla denna del av Jula koncernen, säger Joachim Frykberg, VD Jula.

Under fem år har Jula Hotell & Konferens ägts och drivits av dödsboet efter Lars-Göran Blank. Nu när hotellet blivit en del av Jula Holdingkoncernen tillsätts en ny VD för verksamheten.

– Det ska bli väldigt kul att bli en del av Jula Holdingkoncernen och jag ser verkligen fram mot att få möjlighet att utveckla verksamheten på Jula Hotell & Konferens, säger Mikaela Grundström, ny VD för Jula Hotell & Konferens.

Jula grundades 1979 som ett familjeföretag. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget. Sedan några år har Jula utvecklats till en koncern, Jula Holdingkoncernen, med verksamheter inom Retail, Fastigheter, Finans, Logistik och Hotell.

Jula Holdingkoncernens huvudkontor finns i Skara, Sverige. Koncernen har cirka 3500 anställda och 2018 omsattes cirka 7 miljarder SEK.

Retailföretaget Jula är koncernens ursprung. Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Detta erbjuds via en stark e-handel och totalt 101 varuhus, 54 i Sverige, 34 i Norge och 13 i Polen.

Karl-Johan Blank, ägare och koncernchef