Nu lanseras Jula-must

Lagom till årets julhandel lanseras den nya Jula-musten.

– Vi är mycket stolta att nu kunna erbjuda våra kunder Jula-must. Det är en dryck som givetvis har inspiration från julmusten, men med ett eget unikt recept, säger Christian Blank, affärsområdeschef för Hem & Hushåll på Jula.

Jula-musten är framtagen av Jula, och producerad i Sverige tillsammans med välrenommerade dryckestillverkare.

– Det är givetvis även en kul grej för oss som företag, att nu, när vi firar 40 år, kunna erbjuda vår egen Jula-must. Vi hoppas att Jula-musten kommer att få en flygande start under årets julhandel, säger Christian Blank.

Helt enkelt god

Must är stort i Norden och Jula-musten kommer även att lanseras på den norska marknaden.

– På Jula siktar vi alltid högre för att kunna erbjuda alla våra kunder det bästa. Vi vet att vi har många engagerade kunder, inte minst i våra kundklubbar JulaClub- och JulaPro, med närmare tre miljoner medlemmar. Här finns trogna kundgrupper som vi hoppas ska uppskatta Jula-musten, säger Christian Blank.

Jula-musten finns både som ”original” (d.v.s. sockersötad) och som ”light”.

– Vi har tillsammans med leverantörens experter gjort omfattande smaktester, och vi är mycket nöjda med slutresultatet, det är helt enkelt en god must, säger Christian Blank.

Jula grundades 1979 som ett familjeföretag. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget. Sedan några år har Jula utvecklats till en koncern, Jula Holdingkoncernen, med verksamheter inom Retail, Fastigheter, Finans, Logistik och Hotell.

Jula Holdingkoncernens huvudkontor finns i Skara, Sverige. Koncernen har cirka 3500 anställda och 2018 omsattes cirka 7 miljarder SEK.

Retailföretaget Jula är koncernens ursprung. Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Detta erbjuds via en stark e-handel och totalt 101 varuhus, 54 i Sverige, 34 i Norge och 13 i Polen.