Premiär för Jula i Hässleholm

Julas expansion i Sverige fortsätter.

Den 25 juni öppnar Jula i Hässleholm.

− Vi är självklart mycket glada och stolta över vår nya etablering med ett läge som vi tror mycket på mitt i Norra Skåne med ett stort upptagningsområde, säger Karl-Johan Blank, Julas ägare och koncernchef.

Under 2020 kommer Jula att öppna minst tio nya fysiska varuhus, fyra i Sverige, tre i Norge och tre i Polen. Även utvecklingen av webb, app och e-handelslösningar kommer att intensifieras.

− Vi jobbar hårt med att utveckla erbjudandet till våra kunder på alla våra försäljningsplattformar. Här är givetvis den fysiska handeln viktig. Därför känns det nu mycket bra att vi stärker vår ställning ytterligare i Skåne. Med det nya varuhuset i Hässleholm blir vi än mer tillgängliga för våra trogna kunder i regionen, säger Joachim Frykberg, VD Jula.

Annorlunda öppning

Att öppna ett nytt varuhus i skuggan av coronapandemin är lite speciellt. För Jula innebär det att det i samband med öppningen inte kommer att bli några festligheter som det brukar vara.

− Ambitionen är att på bästa möjliga sätt skapa en trygg och säker miljö för både kunder och medarbetare, säger Joachim Frykberg.

Julas nya varuhus i Hässleholm är på drygt 3 000 kvadratmeter vilket ger bra förutsättningar för säker handel, med gott om utrymme för distansering. Julas varuhus har även försetts med plexiglas i både kassa och kundservice, samt annan skyddsutrustning och skyltning.

Bra handelsläge

Samtidigt är det viktigt att hålla samhället igång, och på Jula finns produkterna som behövs för exempelvis reparationer och renovering, helt enkelt för att kunna underhålla det egna hemmet.

− Julas nya varuhus i Hässleholm har ett bra skyltläge utmed vägen Kristanstadsvägen tillsammans med starka aktörer som Coop och Rusta. Vi har länge funderat på att bygga ett varuhus i Hässleholm men inte riktigt hittat rätt tomt, nu fick vi istället ett annat tillfälle och köpte fastigheten som vi nu utvecklat. Det är ett bra läge granne med Österås IP där det är mycket aktivitet. Vi ser verkligen fram mot att nu få hälsa Hässleholmsborna välkomna till vårt nya varuhus, säger Karl-Johan Blank.

Joachim Frykberg, VD Jula, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Jula grundades 1979 som ett familjeföretag. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget. Sedan några år har Jula utvecklats till en koncern, Jula Holdingkoncernen, med verksamheter inom Retail, Fastigheter, Finans, Logistik och Hotell.

Mer om Julas historia hittar du på: https://historia.jula.se/

Jula Holdingkoncernens huvudkontor finns i Skara, Sverige. Koncernen har cirka 3 500 anställda och 2019 omsattes drygt 8,2 miljarder SEK.

Retailföretaget Jula är koncernens ursprung. Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Detta erbjuds via en stark e-handel och totalt 104 varuhus, 56 i Sverige, 34 i Norge och 14 i Polen.

Besök gärna www.julaholding.se för mer information.

Karl-Johan Blank, Julas ägare och koncernchef