Äntligen öppnar Jula på Svågertorp i Malmö

I höst öppnar Jula ett nytt varuhus på handelsplatsen Svågertorp i Malmö.

– Vi har under en lång tid har sökt lämpliga lokaler på Svågertorp och nu har vi hittat ett mycket tydligt och bra läge, säger Karl-Johan Blank, Julas koncernchef och huvudägare.

Både rivning och ombyggnation behövs för att anpassa den befintliga fastigheten till Julas nya koncept. Totalt blir varhuset 3200 kvadratmeter stort.

Sedan tidigare finns Jula på Jägersro och Stora Bernstorp i Malmö.

– Malmöregionen är viktig för Jula, med den nya etableringen på Svågertorp kommer vi att täcka in området på ett bra sätt då vi får sex varuhus i Skåne. Totalt kommer vi att kunna erbjuda cirka 25 nya arbetstillfällen, säger Joachim Frykberg, VD Jula AB.

Svågertorp räknas som Malmös största externhandelsplats.

– Vi får ett perfekt läge på handelsområdet mellan Bauhaus och Rusta på ena sida och K-Rauta och Elgiganten på den andra sidan, säger Karl-Johan Blank.

Renoveringen av fastigheterna startar omgående. Planen är att öppna varuhuset under hösten 2014.

Jula befinner sig i en stark expansionsfas och under året planeras ytterligare 12-14 nya varuhus.

För ytterligare frågor:

Joachim Frykberg, VD Jula AB, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Magnus Ljung, Information Manager, +46 703-80 95 70, magnus.ljung@jula.se

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus. Jula har cirka 2 200 anställda och totalt 67 varuhus, 38 i Sverige, 19 i Norge och 10 i Polen. 2013 omsatte Julakoncernen cirka 4,9 miljarder SEK.

Besök gärna www.jula.com för mer information. Den nya katalogen finns att hämta i närmsta Julavaruhus.

Taggar:

Citat