Energimässa på Jula

Jula arrangerar en stor Energimässa 29-31 oktober.

Alla vet att uppvärmning och belysning drar energi och kostar pengar. I höst har Jula Postorder AB därför valt att fokusera på produkter som hjälper kunderna att spara energi.

– Vi jobbar stenhårt med att ta fram energienergibesparande produkter till våra kunder. Både på värmesidan och på ljussidan. Vi var exempelvis först på den svenska marknaden med att byta ut glödlampor till lågenergilampor, LED-lampor och energisparande halogenlampor, säger Julas VD Johan Åberg.

Energimässa på Jula betyder mycket aktiviteter i varuhusen. Mängder med externa aktörer finns på plats för att prata energibesparing och demonstrera sina produkter. På plats finns bland annat elektriker, energirådgivare och även energiproducenter. Det blir även många andra aktiviteter som musikkårer och en hel del aktiviteter riktade direkt till barnen.

Energifrågor är en viktig del i människors vardag. Energimässan, som genomförs 29-31 oktober i både Sverige och Norge, är ett sätt för Jula lyfta fram energifrågan och visa på energibesparande alternativ. Energimässan är ett återkommande arrangemang på Jula.

För mer information besök www.jula.se eller kontakta:

Johan Åberg, VD, Jula Postorder AB, +46 706-09 99 73, johan.aberg@jula.se
Joachim Frykberg, Marknadschef, Jula Postorder AB, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Jula Postorder AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara. Omsättning i Sverige 2009 blev ca 2,5 miljarder SEK. Jula har cirka 1 300 anställd i Sverige och Norge. Julas produkter säljs via varuhus, postorder, Internet. Jula har 32 varuhus i Sverige och 9 i Norge.