Ett batteri för alla dina elhandmaskiner!

Nu introducerar Jula Postorder AB ett helt nytt sortiment med elhandmaskiner. Sortimentet som heter Meec Tools+ vänder sig till avancerade hemmafixare. Den stora nyheten är att man kan använda ett och samma batteri till de olika maskinerna i sortimentet

Idén med att använda samma batteri till olika maskiner är en del i Julas miljöarbete, men det underlättar också för användaren som slipper ha många olika batterier att hålla reda på. Bo Eriksson är produktchef för verktyg och elmaskiner på Jula.

- Konceptet med ett batteri gör att kunden sparar pengar, samtidigt som det är enkelt att alltid ha ett och samma batteri till flera maskiner. Nu behöver du inte bära runt på ett batteri till varje maskin – det räcker med ett!

Batterierna är av den nya Li-ion-tekniken vilket möjliggör mindre batterier med lägre vikt. Spänningen är 18 V.

- Batterierna har ingen minneseffekt och har låg självurladdning, berättar Bo Eriksson. Det gör att de håller laddningen längre och klarar högre belastning.

Du väljer själv om du vill köpa med batteri och en laddare till varje maskin eller om du väljer att köpa enbart maskinen. Det går också att komplettera med ytterligare batterier. I sortimentet finns en sticksåg, en cirkelsåg, en tigersåg, en arbetslampa och en minicirkelsåg.

- Vill man kan man komplettera med fler batterier och laddare så man alltid har ett uppladdat batteri till hands, säger Bo.

Maskinerna har nyutvecklad design och ergonomi för att möta användarens behov.

Det nya sortimentet vänder sig till avancerade hemmafixare som söker en högre kvalitetsnivå. Jula kan därför ge upp till 3 års garanti på Meec Tools+ sortimentet.

Meec Tools+ maskinerna introduceras i samband med att Jula släpper sin höstkatalog.

Frågor ställs till:

Johan Åberg, VD +46 706-09 99 73

Joachim Frykberg, Marknadschef, +46 701-90 29 30

Jula Postorder AB är ett familjeföretag med huvudkontor och lager i Skara och har ca 1200 anställda. Jula säljer prisvärda produkter till husägare, lantbrukare, hantverkare och småindustrier. Sortimentet är marknadsunikt genom dess bredd och djup, allt för hemmafixare och proffs. Julas produkter säljs genom varuhus och via distanshandel med gemensam prissättning. Varuhuskedjan består idag av 29 enheter i Sverige och 6 st i Norge. Omsättningen 2008 blev drygt 2 miljarder SEK.