Grillpremiär på Jula!

Grillsäsongen har börjat på jula. Vi har allt för en lyckad grillsäsong – inget kan stoppa dig för att komma igång direkt! Brett och noga utvalt sortiment av grillar och grilltillbehör. Se våra grillnyheter bland annat Menuett vakuummarinator som marinerar kött på endast 15 minuter.

Putsa upp grillen, fram med allt det goda och sprid härliga dofter i grannskapet! Grillsäsongen öppnar hos Jula och hos oss hittar du de rätta produkterna, till de rätta priserna. Kanske är det dags för en ny grill?

För- och nackdelar med Kolgrill, Gasolgrill och Elgrill

I Julas Grillguide kan du enkelt jämföra för- och nackdelar med Kolgrill, Gasolgrill och Elgrill. Vilken grill passar dina behov? Kanske är det smaken som faller för kolgrillen eller så är det enkelheten som tilltalar med gasol. För den lilla balkongen passar elgrillen bra. Julas aprilnyheter innehåller massa prispressade produkter för uteplatsen och balkongen. För att ta del av kampanjen, se aktuellt kampanjblad.

Jula Elgrill 2200 W, artikelnr 802467. Axley Grillredskapsset 3 delar, artikelnr 00443. Hard head golvplatta, artikelnr 374038. Axley cafebord, artikelnr 006944, Axley cafebordsstol, artikelnr 006788

Pizzasten på grillen

Gör pizza på ett nytt sätt, på grillen! Baka ut din pizza som vanligt. När grillen glöder, lägger du på pizzastenen på grillgallret, se till så stenen har blivit varm innan du bakar pizza. Använd ventiler för justering av lufttillförsel för att få rätt temperatur. Vill du se fler instruktioner så sök efter "Jula pizzasten" på Youtube.

Axley Pizzasten, artikelnr 004311. Axley Kolgrill, artikelnr 737101. Axley möbelgrupp konstrotting, artikelnr006945

Nyhet! Vakummarinator som marinerar på endast 15 minuter!

För den som inte kan eller vill lägga tid på att förmarinera innan grillningen, kommer här en efterlängtad nyhet för den grilltokige. Med denna Vakummarinator kommer du kunna vakuummarinera kött på bara 15 minuter! Menuetts vakuummarinator är utan diskussion den ultimata köksmaskinen när du ska marinera kött, fisk och grönsaker. Tack vare vakuumteknologin (samma teknik som hos en vakuumförpackare) öppnas fibrerna i råvarorna och drar åt sig marinaden snabbare. Vakuumbehållaren rymmer 6 liter, vilket betyder att det finns gott om plats för stora flintastekar eller rikligt med potatis. Vakummarinatorn tål att diskas i diskmaskin och har timerfunktion.

Menuett Vakuummarinator, artikelnr 001696

För ytterligare frågor:

Joachim Frykberg, VD Jula AB, 46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Magnus Ljung, Information Manager, 46 703-80 95 70, magnus.ljung@jula.se

Företagsinformation

Jula grundades 1979 som ett familjeföretag. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget. Julas huvudkontor och centrallager finns i Skara, Sverige.

Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Jula har cirka 3000 anställda, samt i och med nyöppningarna totalt 99 varuhus, 53 i Sverige, 34 i Norge och 12 i Polen. 2017 omsatte Julakoncernen drygt 6,5 miljarder SEK.

Besök gärna www.jula.se för mer information.

Taggar: