Jula har släppt sin nya höstkatalog!

Den 22 augusti släppte Jula sin nya höstkatalog för 2008. Det är Julas 59:e katalog och den är full med användbara produkter för alla hemmafixare och proffs. Katalogen kan hämtas i samtliga Julavaruhus eller beställas via Julas hemsida på www.jula.se.

I katalogen kan man hitta produkter för diverse höstbruk. Till nyheterna hör bland annat ekmöbler för inomhusbruk, biltillbehör, trädgårdsbelysning, energisparlampor och vinterkläder.

- Vi på Jula lever för att hitta nya produkter av bra kvalitet till låga priser som våra kunder behöver. Höstkatalogen 2008 är fulladdad med nyheter och det är vår bästa katalog någonsin! Vi har som vanligt lagt ned mycket tid och energi på att utveckla våra befintliga sortiment. Detta kommer våra kunder att märka mycket av under hösten, säger Joachim Frykberg, Marknadschef.

Svar på frågor ges av:

Joachim Frykberg, Marknadschef: 0511-246 00, 0701-90 29 30

Texter och bilder finns också att hämta i vårt Pressrum på www.jula.se.

Jula Postorder AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara och har ca 1000 anställda. I spetsen för företaget finns ägarna: Lars-Göran Blank och Karl-Johan Blank. Jula säljer produkter till husägare, hemmafixare, lantbrukare, hantverkare och småindustri. Unikt för Jula är idag ett maskinsortiment som vänder sig till yrkes- och semiproffs. Julas produkter säljs via postorder, Internet och varuhus. Idag har Jula 26 varuhus i Sverige och 3 i Norge. Omsättning 2007 blev 1,7 miljarder kr. www.jula.se.