Jula Hotell & Konferens lanserar unika ölsorter

Nu lanseras två nya unika ölsorter på Jula Hotell & Konferens.

De nya sorterna som heter ”Sparresäter Lager” och ”Stora Ek Lager”, har båda koppling till Jula Holdingkoncernens ägare Karl-Johan Blanks skaraborgska gårdar Stora Ek och Sparresäter.

Ölen, som är av sorten lager, finns att avsmaka från och med måndag (1 juni 2020) på Jula Hotell & Konferens, exklusivt.

− För oss handlar det om att lyfta fram och marknadsföra Skaraborg, och hylla dessa två fantastiska gårdar, samtidigt som vi kan erbjuda våra gäster rolig ”storytelling”, säger Mikaela Grundström, VD för Jula Hotell & Konferens.

Lokal läckerhet

Den lager som nu lanseras på Jula Hotell & Konferens är svenskproducerad.

− Det är jätteroligt att vi genom ett lokalt samarbete med Triplus Vinhandel och Krönleins Bryggeri, ett av Sveriges äldsta aktiva bryggerier med lång historia och gedigen erfarenhet, kan möjliggöra detta. Nu kan vi erbjuda våra hotellgäster en öl med unik logga och spännande historik från både Stora Ek och Sparresäter. Sparresäter, som tidigare var en skogsbruksskola, har exempelvis utbildat många generationer Skaraborgska lantbrukare genom åren vilket i sin tur gör ölen än mer intressant tycker jag, säger Mikaela Grundström.

Unikt hotell med unik öl

Jula Hotell & Konferens är sedan tidigare en unik anläggning med den stora konstsamlingen. Där bidrar nu de nya ölsorterna till att bygga varumärket, och exklusiviteten, än starkare.

− Jag tycker ölen, med dess unika historik kring de två gårdarna Stora Ek och Sparresäter, passar väl in på vårt hotell tillsammans med den unika konsten på väggarna. Dessutom är den jättegod! säger Mikaela Grundström.

För ytterligare frågor:

Mikaela Grundström, VD Jula Hotell & Konferens, +46 511-31 00 00, mikaela.grundstrom@julahotell.se

Magnus Ljung, Information Manager, +46 703-80 95 70, magnus.ljung@jula.se

Företagsinformation

Jula grundades 1979 som ett familjeföretag. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget. Sedan några år har Jula utvecklats till en koncern, Jula Holdingkoncernen, med verksamheter inom Retail, Fastigheter, Finans, Logistik och Hotell.

Mer om Julas historia hittar du på: https://historia.jula.se/

Jula Holdingkoncernens huvudkontor finns i Skara, Sverige. Koncernen har cirka 3 500 anställda och 2019 omsattes drygt 8,2 miljarder SEK.

Retailföretaget Jula är koncernens ursprung. Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Detta erbjuds via en stark e-handel och totalt 103 varuhus, 55 i Sverige, 34 i Norge och 14 i Polen.

Besök gärna www.julaholding.se för mer information.

Jula Hotell & Konferens

Jula Hotell & Konferens är en fullskalig hotell- och konferensanläggning med 290 bäddar och plats för 300 matgäster, strategiskt beläget i Skara vid E20.

Hotellet hyser en unik konstsamling med äkta konst av Anders Zorn, Carl Larsson, Bruno Liljefors, Bengt Lindström, Peter Dahl & Jenny Nyström. Hotellet är även utrustat med skygym och bastu på den översta våningen vilket erbjuder en fantastisk utsikt över Skara.

Jula Hotell & Konferens är sedan årsskiftet 2018/2019 en del av Jula Holdingkoncernen.

Taggar: