Jula öppnar i Fredrikstad

Den 18 oktober 2012 öppnar Jula sitt 16:e varuhus i Norge.
Detta sker i Fredrikstad på handelsplatsen Dikeveien.
– Vi tror mycket på Dikevein som handelsområde och Fredrikstad som en expansiv kommun med stort upptagningsområde i Østfold, säger Joachim Frykberg, VD Jula AB.

I och med varuhusöppningen i Fredrikstad stärker Jula ytterligare sin ställning som en betydande aktör i det folkrika Østfold.

– I regionen finns gott om hemmafixare och i varuhuset har vi en hängiven och entusiastisk personal. Julas varuhus i Fredrikstad har goda möjligheter att bli ett av Norges mest framgångsrika, säger Joachim Frykberg.

Varuhuset i Fredrikstad ingår som del i en större satsning på den norska marknaden med totalt fyra nya etableringar under hösten 2012. Utöver Fredrikstad öppnar Jula varuhus även i Gjøvik, Kristiansund och Bergen. Med nyetableringarna når Jula ut till ytterligare 600 000 människor och skapar dessutom 150 nya arbetstillfällen på etableringsorterna.

Nästa år planerar Jula ytterligare varuhusetableringar på den norska marknaden.

I och med varuhusöppningen i Fredrikstad har Jula totalt 57 varuhus i Norge, Sverige och Polen.

Övriga frågor besvaras av:
Joachim Frykberg, VD Jula AB, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se
Olle Wahlgren, vice Daglig Leder i Jula Norge AS, +46 703-00 96 99, olle.wahlgren@jula.se

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara i Sverige. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus.
Jula har cirka 1 800 anställda och totalt 57 varuhus, 35 i Sverige, 16 i Norge och 6 i Polen.
2011 omsatte Julakoncernen 3,6 miljarder SEK.
Besök gärna www.jula.com för mer information.
Ny katalog ute nu, finns att hämta i varuhuset.

Citat

Joachim Frykberg, VD Jula AB