Jula öppnar varuhus i Haugesund!

Jula öppnar torsdagen den 22 maj sitt andra varuhus i Norge. Detta sker på Raglamyr i Haugesund.

- Vi öppnade vårt första varuhus i Trondheim i april och det har varit i en stor succé! Vi är väldigt glada att Haugesund blir den andra orten i Norge som vi öppnar varuhus på. Raglamyr är ett mycket spännande handelsområde som växer kraftigt och vi har fått ett mycket bra läge och en bra lokal. Haugesund blir det andra av fyra varuhus i Norge som vi kommer att öppna under 2008. Vi gör en stor satsning på Norge. Avsikten är att vi ska öppna flera varuhus i Norge även de påföljande åren framöver, säger Joachim Frykberg, Marknadschef.

Jula i Norge kommer att se likadant ut som i Sverige. Jula kommer att sälja produkter inom arbetskläder, handverktyg, maskiner, el, VVS, bygg, trädgård, transport, fritid, elektronik och hushåll. De kommer att säljas via varuhus, postorder och Internet. Distanshandeln startades upp samtidigt som varuhuset öppnas i Trondheim.

- Vi har arbetat med vår Norgeetablering under en längre tid och vi har noga förberett både organisation, koncept och sortiment för den norska marknaden. Vi ser med tillförsikt fram emot vår fortsatta expansion i Norge, säger Joachim Frykberg.

Etableringen i Haugesund innebär cirka 30 nya arbetstillfällen. Lågprisvaruhuset kommer att få en yta på 3 000 kvm och omfatta hela Julas sortiment med verktyg, maskiner, VVS, värme, el, biltillbehör, arbetskläder/skydd, fritid och trädgård. Kunderna kan välja bland över 13 000 artiklar.