Jula öppnar varuhus i Kristiansand

Den 16: e april öppnar Julas varuhus med allt för hemmafixare och proffs på Avenyen i Sørlandsparken i Kristiansand. Detta är Julas sjätte varuhus i Norge.

Jula har funnits i 30 år i Sverige och har ett kvalificerat sortiment av maskiner, verktyg, el, bil- och båttillbehör, arbetskläder, hus, hem, hobby och fritid för hemmafixare och proffs. När man nu slår upp portarna till varuhuset i Kristiansand är detta företagets sjätte varuhus i Norge.

– 30 år i Sverige och nu ett år i Norge firar vi med att öppna vårt sjätte varuhus, i Kristiansand, säger Joachim Frykberg, marknadschef på Jula, mottagandet ifrån kunderna i Norge har varit otroligt och vi ser fram emot samma succé även på Sörlandet. Kristiansand är en expansiv handelsstad och Jula får ett bra etableringsläge på Avenyen i Sørlandsparken, Kristiansand.

Julavarhuset på Avenyen har en yta på 3 000 kvm och erbjuder hela Julas sortiment. Etableringen i Kristiansand innebär cirka 30 nya arbetstillfällen. Julas styrelseordförande Bengt Andersson och daglige leder Per Jacobsen kommer att förrätta invigningen och klippa invigningsbandet. Jula sponsrar Bröderna Aukland och de kommer också att finnas på plats under öppningsdagen.

Frågor besvaras av:

Joachim Frykberg, Marknadschef Jula Postorder AB +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Texter och bilder kan hämtas i vårt Pressrum på www.jula.se

Jula Postorder AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara och har ca 1100 anställda. I spetsen för företaget finns ägarna: Lars-Göran Blank och Karl-Johan Blank. Jula säljer produkter till husägare, hemmafixare, lantbrukare, hantverkare och småindustri. Unikt för Jula är idag ett maskinsortiment som vänder sig till yrkes- och semiproffs. Julas produkter säljs via postorder, Internet och varuhus. Idag har Jula 28 varuhus i Sverige och 5 i Norge. Omsättning 2008 blev ca 2 miljarder kr. www.jula.se.