Jula prisas för innovativt PLM-projekt

Priserna duggar tätt för Jula just nu.

Förra veckan fick Jula pris för årets logistikinsats och nu har företaget prisats igen. Denna gång för ett innovativt PLM-projekt.

– Jula är ett innovativt företag. Att vi ligger långt fram och är ledande inom logistik och PLM ger oss avgörande fördelar på våra marknader vilket skapar förutsättningar för att ge bra erbjudanden till våra kunder, säger Joachim Frykberg, VD Jula AB.

Priset som Jula nu fått heter ”Technia Innovator of the year” och delades ut under ”PLM innovation forum 2015” på Fotografiska i Stockholm den 24 september.

– Vi går nu in i en ny fas. Traditionellt är PLM något som industrin sysslat med för att hålla koll på all information om produkten och alla processer. Det är exakt samma anledning som gör att vi nu startar med detta. Att vi nu tagit PLM till retail-världen är unikt och det är därför som vi fått priset, helt enkelt för att vi tänker på ett nytt sätt, säger Magnus Sigurd, Affärsutvecklingschef på Jula.

PLM står för ”Product Lifecycle Management” och är enkelt förklarat ett sätt att hantera en produkt och information om produkten under hela dess livscykel, från idé till och med eftermarknad.

Julas PLM-system heter JPL (Jula Product Lifecycle).

För ytterligare frågor:

Joachim Frykberg, VD Jula AB, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Magnus Ljung, Information Manager, +46 703-80 95 70, magnus.ljung@jula.se

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus. Jula har cirka 2 800 anställda och totalt 82 varuhus, 44 i Sverige, 26 i Norge och 12 i Polen. 2015 omsatte Julakoncernen cirka 5,4 miljarder SEK.

Besök gärna www.jula.com för mer information.

Taggar:

Citat