Jula skänker 50 000 kronor till Cancerfonden

Varje år får Julas medarbetare en sommargåva som delas ut inför semestrarna.

I år har sommargåvan delats upp i två delar. En personlig del, ett badlakan med ett budskap om att stötta cancerforskningen, och gemensam pengagåva på 50 000 kronor till Cancerfonden.

– Vi vill bidra till ett bättre samhälle, såväl lokalt som globalt. Vi som enskilt företag kan inte lösa alla problem, men vi är övertygade om att alla kan bidra och göra något. Den här gåvan är ett sätt för oss att bidra tillsammans, säger Karl-Johan Blank, Julas ägare och koncernchef.

Jula har under flera år stöttat olika initiativ i kampen mot cancer.

– Det är viktigt för Jula att det finns ett långsiktigt perspektiv i alla satsningar vi gör, därför känns vårt stöd till Cancerfonden helt rätt. Att stötta olika verksamheter i kampen mot cancer ligger oss varmt om hjärtat och är något som vi gjort under många år, säger Joachim Frykberg, VD Jula AB.

Genom åren har sommargåvor gått till bland annat Barncancerfonden och Paradifference foundation. Jula har även stöttat Cancerfonden tidigare.

– De flesta av oss är berörda på något sätt av cancer, ibland blir det extra påtagligt om någon som står en nära drabbas. Därför känns det viktigt att vi kan bidra på något sätt, initiativet är också mycket uppskattat bland medarbetarna, säger Karl-Johan Blank.

Jula är även ett företag med stort samhällsengagemang, med sponsring av bland annat Hungerprojektet och The Perfect World Foundation.

– Ambitionen är att vara en positiv kraft i lokalsamhället men även nationellt på våra olika marknader. För Jula är detta ett sätt att skapa delaktighet och ytterligare främja hållbar utveckling, säger Joachim Frykberg.

Jula skänker även 30 000 kronor till Kreftforeningen i Norge.