JulaClub – 500 000 medlemmar på rekordtid

Julas kundklubb ”JulaClub” hade premiär för ett drygt år sedan.
Nu har antalet medlemmar passerat 500 000 vilket är unikt på så kort tid.
– Att få 500 000 JulaClub-medlemmar på bara ett år är otroligt bra. Julas medarbetare har gjort ett fantastiskt hårt arbete med att värva medlemmar, Joachim Frykberg, VD.

Framgången för JulaClub har inte gått obemärkt förbi. Redan efter ett halvår, den 7 maj i år, belönades klubben av en enig jury med priset Årets kundklubb 2012 på den nationella galan Retail Awards. Retail Awards arrangeras varje år av Svensk Handel tillsammans med tidningen Dagens Handel. Dessutom vann Jula tävlingen om Årets Kundklubb på Facebook.

– Det är en kanonstart och vi är bara i början av de möjligheter som kundklubben kommer att kunna ge, både för oss och för våra kunder. Målet är att bli branschens bästa kundklubb med flest aktiva kunder, säger Joachim Frykberg.

I samband med att JulaClub ökat till en halv miljon medlemmar expanderas JulaClub-organisationen. Detta för att kunna fortsätta att utvecklas i framtiden och skapa mervärde för kunderna. JulaClub går nu in på sitt andra år, starkare än någonsin och med många idéer för framtiden.

– Vi är mycket nöjda med hur JulaClub utvecklas och med antalet nya medlemmar som vi lyckats värva. Vi arbetar hårt med att fylla vårt lojalitetsprogram med relevant innehåll som gör att våra medlemmar vill vara aktiva. Vi har flera spännande projekt som landar nästa år, säger Sara Hällgren JulaClubsansvarig.

Övriga frågor besvaras av:
Joachim Frykberg, VD Jula AB, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se
Niklas Lindström, Marknadschef Jula AB, +46 738-09 10 08, niklas.lindstrom@jula.se

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara i Sverige. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus.
Jula har 2 000 anställda och totalt 59 varuhus, 35 i Sverige, 17 i Norge och 7 i Polen.
2011 omsatte Julakoncernen 3,6 miljarder SEK.

Besök gärna www.jula.com för mer information.

Ny katalog ute nu, finns att hämta i varuhuset.

Citat

Joachim Frykberg, VD