JulaClub – ny kundklubb för hemmafixare!

Nu startar Julas nya kundklubb ”JulaClub”.
Från och med den 12 september kan Julas kunder börja samla poäng och få bonus på sina inköp.
– Äntligen kan vi skapa ännu mer mervärden för våra lojala kunder, säger Sara Hällgren, kundklubbsansvarig på Jula.

Med JulaClub blir kontakten mellan Jula och kunden tätare. Jula kommer kunna erbjuda sina lojala kunder ännu fler klubberbjudanden, på sikt blir det även fler riktade erbjudanden och fler VIP-aktiviteter.
– Jula tar nu ytterligare ett steg och ger kunden större valfrihet. I JulaClub väljer du som kund vilket kort som passar dina behov. En familj kan exempelvis samla poäng tillsammans, de kan delbetala större inköp och de kan hantera sitt medlemskap på ett enkelt sätt via ”Mina sidor” på www.jula.se, säger Sara Hällgren.
JulaClub startar samtidigt i både Sverige och Norge och gäller för privatpersoner. JulaClub är även under utveckling för den polska marknaden. I JulaClub finns två kort, ”JulaClub” utan kredit och ”JulaClub Smart” med kredit. JulaClub Smart-kortet ersätter Julakortet. Målsättningen är att JulaClub i slutet av 2011 ska ha minst 200 000 medlemmar och på tre års sikt ska en halv miljon kunder vara lojalitetskunder.
– Genom arbetet med JulaClub där vi skapar kommunikation på kundens villkor och med attraktiva erbjudanden ska våra kunder känna att det alltid är värt att göra ett besök på Jula, säger Joachim Frykberg, Marknadschef.

Övriga frågor besvaras av:
Johan Åberg, VD, Jula AB, +46 706-09 99 73, johan.aberg@jula.se
Joachim Frykberg, marknadschef, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara i Sverige. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus.  Jula har totalt cirka 1 400 anställda. Jula har idag totalt 43 varuhus i Sverige (32 st) och Norge (11 st). Under hösten 2011 kommer Jula även att etableras i Polen.