Ny vintrig och nyhetsspäckad Julakatalog

Nu är den här, den nya Julakatalogen.
Inför vintern har Jula laddat den nya katalogen till brädden med snöslungor och snöredskap.
– Med den prisbild som Jula har i den nya katalogen kommer vi att ta marknadsandelar när det gäller snöredskap och snöslungor, säger Julas VD Johan Åberg.

Med en kall vinter för dörren är den nya katalogen även laddad med el och värme. Bland annat finns ett helt nytt sortiment energibesparande luftvärmepumpar till mycket konkurrenskraftiga priser.
– Detta är den starkaste katalog som Jula någonsin tagit fram, med det bästa produktinnehållet någonsin, säger Johan Åberg.
– Julakatalogen är en hörnsten i vår verksamhet. Det är i mångt och mycket utifrån katalogen som vi bygger Jula, säger Karl-Johan Blank, ägare och koncernchef.
Den nya katalogen är Julas 49:e i ordningen, den första kom ut 1980. Katalogen kan hämtas i något av Julas 44 varuhus eller beställas direkt på www.jula.se.
Förutom alla produktnyheter har den nya katalogen även fått ett helt nytt utseende.
– Från början var Julakatalogen en postorderkatalog men med tiden har den byggts om till att bli en tydlig sortimentskatalog. Jula har djupa sortiment när det gäller exempelvis verktyg och el, det redovisas på ett bra sätt i den nya katalogen, säger Karl-Johan Blank.
Förnyelsen av katalogen grundas på målgruppsanalyser och kundundersökningar och siktar mot att bredda målgruppen. Förnyelsen handlar både om tilltal och utseende vilket bland annat innefattar typografi, formelement, färger och budskap.
– Jag har varit med i snart 30 år och tillsammans med Julas duktiga medarbetare skapat Julakatalogen och dess innehåll. Detta är den bästa katalogen hittills med de hetaste nyheterna någonsin, säger Karl-Johan Blank.

Övriga frågor besvaras av:
Johan Åberg, VD, Jula AB, +46 706-09 99 73, johan.aberg@jula.se
Joachim Frykberg, marknadschef, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara i Sverige. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus.  Jula har totalt cirka 1 400 anställda. Jula har idag totalt 44 varuhus i Sverige (32 st) och Norge (12 st). Under hösten 2011 kommer Jula även att etableras i Polen.