Premiär för världens största Julavarhus!

Onsdagen den 18/11 slår Jula Postorder AB upp portarna till sitt nya varuhus i Kungens Kurva.

Jula öppnade sitt gamla varuhus i Kungens Kurva år 2000. 2009 köptes ett antal av den nedlagda Silvankedjans fastigheter. En av dessa ligger endast 200 m från den befintliga Julabutiken i Kurvan, som nu får ett nytt läge. Det nya varuhuset är Julas största enhet. Med en försäljningsyta på 3500 kvm ökar möjligheterna till exponering av alla produkter. Här finns Julas hela sortiment och varuhuset är mycket luftigare. - Vi är mycket nöjda med läget och varuhuset, säger Joachim Frykberg, marknadschef på Jula. Gamla kunder kommer känna igen sig och nya kunder kommer att upptäcka ett modernt och spännande varuhus. Vid invigningen kommer Stockholm Trio spela. Radiostationen Bandit finns på plats för final i en tävling som pågått i någon vecka. På eftermiddagen bjuds det på ett färgsprakande fyrverkeri. Givetvis blir det massor av öppningserbjudanden och festligheter för hela familjen. Peter Kantzy är varuhuschef och är mycket nöjd med det nya varuhuset. - Det är roligt att vi får ett nytt fräscht varuhus i Kungens Kurva. Vi kommer inte bara fylla varuhuset med produkter, utan även engagerad och kunnig personal, säger Peter.