Stockholm får sitt 6:e Julavaruhus

Den 20 oktober öppna Jula på Port73 i Haninge.
Varuhuset i Haninge i södra Stockholm blir Julas 41:a i ordningen.

– Äntligen etablerar vi oss i Haninge, ett av Sveriges starkaste handelsområden med stor köpkraft och ett enormt upptagningsområde. Vi har länge letat efter ett bra läge i södra Stockholm och nu har vi hittat det. Jula har tidigare varuhus i de norra, västra och östra delarna av staden, med etableringen i Haninge i söder täcker vi in hela Stockholm, säger Julas VD Johan Åberg.

Med invigningen av varuhuset i Haninge har Jula totalt 32 varuhus i Sverige och nio i Norge. I Haninge erbjuds kunderna Julas hela sortiment för hemmafixare och proffs på en cirka 3 000 kvadratmeter stor yta.

– Stockholm är en viktig marknad för oss. När vi nu öppnar vårt 6:e varuhus så stärker det vårt varumärke ytterligare i Stockholm, säger Joachim Frykberg marknadschef på Jula.

Etableringen innebär ett 25-tal anställningar. Varuhuschef i Haninge blir Joakim Bolin som tidigare var varuhuschef på Jula i Södertälje.

Invigningsveckan kommer att bjuda på festligheter för hela familjen och massor av erbjudanden.

Händelserikt år

2010 har hittills varit ett händelserikt år för Jula Postorder AB. Förutom Haninge har flera varuhus invigts och en stor utbyggnad av Julas centrallager i Skara pågår. Totalt blir centrallagret ett av Sveriges största med över 100 000 kvadratmeter lageryta.

Dessutom jobbas det intensivt med Julas stundande etableringen på den polska marknaden.

För mer information besök www.jula.se eller kontakta:

Johan Åberg, VD, Jula Postorder AB, +46 706-09 99 73, johan.aberg@jula.se
Joachim Frykberg, Marknadschef, Jula Postorder AB, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Jula Postorder AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara. Omsättning i Sverige 2009 blev ca 2,2 miljarder SEK. Jula har cirka 1 300 anställd i Sverige och Norge. Julas produkter säljs via varuhus, postorder, Internet. Med Haninge har Jula 32 varuhus i Sverige och 9 i Norge.