Våren och den nya Julakatalogen är här

Nu lämnar vi den mörka vintern bakom oss och ser framåt mot ljusare tider och en av de stora höjdpunkterna på våren, Julas nya katalog. Årets första katalog är full av spännande somriga nyheter som robotgräsklippare och prisvärda trädgårdsmöbler.

Katalogen har aldrig varit snyggare och det känns riktigt roligt att nu få dela den med alla våra Julakunder. Den är fullspäckad med härliga nyheter, fantastiska priser och ett sortiment som vi är riktigt stolta över. Det här kommer att bli en fantastisk vårsäsong, säger Joachim Frykberg, VD Jula AB.

Katalogen kan hämtas i något av Julas 51 varuhus eller beställas direkt via jula.se. Denna upplaga är den största upplagan någonsin, närmare 1,7 miljoner kataloger kommer att finnas tillgängliga fördelade över Sverige, Norge och Polen.

Det är första gången som Jula kommer att ge ut en katalog i det nya etableringslandet Polen. I Polen kommer katalogen att lanseras några veckor senare än i Sverige och Norge.

Det är väldigt roligt för oss att vi nu har producerat en polsk Julakatalog. Det har varit en utmaning som vi hanterat riktigt bra. Katalogen kommer vara en stor konkurrensfördel i Polen där så omfattade kataloger inte hör till vanligheterna säger, Tobias Andersson projektledare för reklam och katalog.

Det är även första gången som hela katalogen trycks på svanenmärkt papper och med miljö-certifierad tryckmetod.

Vi vill dra vårt strå till stacken och har ambitionen att välja miljövänliga alternativ då det finns en möjlighet för detta, säger Joachim Frykberg, VD Jula AB.

Denna katalog är den 50:e i ordning och utdelningen av katalogen är inne på sitt 32:a år. Den innehåller cirka 13 000 produkter varav cirka 1 500 stycken är nyheter.

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara i Sverige. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus.

Jula har cirka 1 700 anställda och totalt 51 varuhus, 34 i Sverige, 13 i Norge och 4 i Polen.