JumpYard inleder samarbete med tv-profilen Alex Hermansson

Report this content

Han är känd från flera TV-program som barnprogramledare och från succéserien Rackartygarna. Nu inleder Alex Hermansson ett samarbete med JumpYard för att skapa rörelseglädje hos barn och unga.

Alex, även känd som "RackarAlex" har varit aktiv idrottare, akrobat och gymnast sedan barnsben. Sedan han blev en av Sveriges största förebilder för barn och barnfamiljer har önskan funnits att använda sitt inflytande på ett ansvarsfullt sätt.

Stillasittandet ett växande problem

Enligt Folkhälsomyndigheten ska barn mellan 5–17 år ägna sig åt pulshöjande rörelse minst en timme om dagen. Men bara två av tio barn når detta.

- Barn och ungdomar skulle röra på sig mycket mer om de fick hjälp att utforska nya aktiviteter och hobbyer. Det är därför JumpYard alltid har haft en speciell plats i mitt hjärta, säger Alex Hermansson.

Når de vuxna genom barnen

Genom samarbetet vill JumpYard sätta fokus på hur viktigt det är att vuxna ger barnen tillgång till kul rörelse på sina villkor. Traditionella föreningsidrotter kanske inte är ett alternativ, särskilt inte för de barn som upplever en stress av att behöva prestera.

- Det här samarbetet är verkligen en "dream come true". Vi har pratat länge om hur vi ska nå fram till de ungdomar som sitter stilla i 75 procent av sin vakna tid. Tillsammans med Alex ska vi visa hur kul det är att röra på sig, och hur lätt det är att röra på sig om man har kul, säger Therese Reuterswärd, global marknadschef på JumpYard.

Alex Hermansson blir JumpYards ambassadör med start i september.

Therese Reuterswärd
Chief Marketing Officer
therese@jumpyard.se

JumpYard grundades 2017 och är idag ett av de största och mest snabbväxande bolagen inom marknaden för trampolin- och aktivitetsparker i Europa. Företaget driver för närvarande 25 helägda trampolinparker i Sverige, Danmark, Norge, Spanien och Portugal. Jumpyard vill motverka stillasittande genom att erbjuda rolig rörelse och är sedan 2020 en del av Generation Peps nätverk. Företaget har omkring 800 anställda.

Taggar:

Tillsammans med Alex ska vi visa hur lätt det är att röra på sig om man har kul
Therese Reuterswärd, Marknadschef JumpYard